söndag, februari 28, 2010

Om ni återigen undrar...

... vart jag tagit vägen så kan jag meddela att jag igår för andra ggn denna veckan fick en akuttid till outofhoursmottagningen på sjukhuset. Denna gången med ögoninflammationen från hell. Så obehaglig sjukdom! Tack och lov att Gustav fick ett sjörövarkit i julklapp, så skönt att vila ögat från ljus. Dessutom snyggt.

Vi åker till Sverige på torsdag och dagen efter vi kommer tillbaka har Gustav barnkalas för 28 barn - SOM ÄNNU INTE ÄR BJUDNA - GAAH! Men jag kunde glädja personalen på sjukhuset med att de slipper mig och mina åkommor på ett tag nu eftersom vi ska resa bort.

Dags att sätta fart! Lite packning och lite partyplanning, sen ska sjörövarn sova. Raaaoo!

PS. Partytips välkomnas!! DS.

13 kommentarer:

Katarina sa...

Oj, vad jobbigt! Hoppas du kryar på dig!

Då 'r vi i Sverige samtidigt, jag börjar min resa imorgon med stopp för shopping i Hong Kong sedan Sverige på torsdag i två veckor.

Ha en bra resa och hoppas du är återställd innan torsdag!

Marianne sa...

Oj, stackare. Men jag tycker du är gullig ändå med lappen över ögat.
Hoppas ni får en härlig tid här hemma med mycket vårsol.
Kram

Cecilia/svengland sa...

Krya på dig! Är det Conjunctivitis???

Taina sa...

Stackars dig!!! Krya på dig och ögat nu!

Kram

Anna, Fair and True sa...

Krya på dig!
Hur länge ska ni vara i Sverige?

Saltistjejen sa...

Å neeej! Krya på dig!
jag har också åkt på ytterligare en sjukdag. Magsjuka! urk!
Var däckad hela gårdagen blä!!!
Krya på dig nu!
Och hoppas ni får en underbar seester i Sverige!
kramar!

Anonym sa...

Men Emma, du är ju skitsnygg! Den där lappen är en keeper! Hoppas dock att du blir rask snart. Kramar.
Hd

Unknown sa...

Huvva och usch! Krya pà dig! Vi fàr gòra det tillsammans. Vi sitter nàmligen i samma bàt.

ha en underbar resa! Kram

Petchie75 sa...

Åh, stackaren!! Jag hoppas att du redan mår bättre och att det inte blir alltför stressigt innan avresan. Så himla härligt att åka hem till Sverige, lite avis är jag minsann.
Kram och krya på dig

Eva Henriksson sa...

Kul att åka till Sverige men trist med ögonen. Vad gör du? Droppar salva?
Hur gör man så ingen annan får detta i familjen? Det verkar tröttsamt med ett öga och irritationen. Du som skulle träffa så mycket folk och ha kul.
Ja knäckebröd kaviar och annat svenskt blir säkert lite läkande - samt en mamma som pysslar om dig.

Annelie sa...

- NO PIRATES IN THE SHOP!!!!!
Tänk på de nu när ni kommer, vi kanske inte kommer in på second hand.......ha ha :)

anna of sweden sa...

Inget vidare. Men cool är du. Och matchande randiga sjörövartröjan har du. :)

Krya-på-dig-kramar!

Emmama sa...

TACK snälla alla! Jag er ännu lite dåligt så jag är inte här länge nog att svara er personligen! Resan går imorgon - hurra - och vi blir borta (hemma) 15 sköna dagar! Nu ska jag beställa taxi till imorgon bitti.

KRAM!