lördag, februari 13, 2010

Då våren kom...


..tillfälligt elle inte, ingen aning. Men idag är det vår på de typiskt skotska bakgårdarna.
Massor av tvätt och ännu mer granit och elledningar.
Vi är lite sjuka ännu och kommer nog spendera dagen inomhus.. Bananodlarn har gjort mungbeangryta (gillar!) och vi tittar lite på en kortversion av OS-invigningen på BBC. De förbenade britterna klippte bort marscherandet av de tävlande från det obskyra landet Sweden men vi fick i alla fall se den skotskfödde mannen från Ghana och blev rörda av team Georgia som promenerade med svarta halsdukar. OCH, norrmännens parad visades, ska det vara så va va va? Jag uppmuntrade Gustav att bua då. Det kändes som bra föräldraskap. Men i OS-tider får man larva sig lite.
Nu tycker jag vi visar britterna vart skåpet ska stå. I Sverige! Jag har aldrig känt mig så patriotisk som nu när jag som utlandssvenk tittar på vinter-OS! Heja världens bästa Sverige!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hejjar ocksà pà Sverige. I vserigehejjade jag pà Finland. Tànk sà man kan àndras bara man flyttar utomlands...:=P

Tina sa...

Visst blir det så att man blir mer patriotisk utomlands! Himla konstigt! Jag var likadan när jag bodde i Grekland...

Jenny sa...

Håller helt med! Hade jag en svensk halsduk eller en vimpel skulle jag vifta väldeliga med den i soffan :-). Här fick vi faktiskt för en gångsskull se Sverige tåga in - annars brukar alltid amerikansk tv tycka att det är ett bra tillfälle att bryta för reklam, morr! Kram!

anna of sweden sa...

Och gissa vem jag tänkte på när jag såg
Ghana-killen? :)

Towe sa...

åh vad avundsjuk jag är.. här i Sthlm är det snöstorm (känns som den pågått sedan november nu..)

Marianne sa...

Heja våren och Heja Sverige :o)
/Kram från M i Sverige

Emmama sa...

Johanna: :) Jag känner mig extrasvensk här! :)

Tina: Inte bara jag alltså, skönt.. ;)

Jenny: RÄPOR.. ;) Svenskarna är ju värsta dreamteamet, det borde alla tycka.. :)

Anna: Haha! :) Kan tänka mig! :)

Towis: Hu.. Jag tycker lite vår känns helt rätt nu!

Marianne: Precis! Kram på dig!