torsdag, februari 04, 2010

Min lilla fina cykel

Ni vet att jag älskar min cykel. Använder den i normala fall varje dag. I början av november gick några av ekrarna av och jag fick lämna in cykeln på lagning. Det var ju inga problem och skulle lätt fixas och hejpådigkomochhämtadenigenden30/11. Men nej. Cykeln är ännu inte klar. Ekrarna som beställts har ännu inte kommit. Bland annat på grund av att de inte beställdes förrän i JANUARI. Ekrarna är dessutom beställda från det obskyra landet Sverige och idag sa killen på cykelhandeln lite så där oss skottar emellan att ”du vet hur det kan bli när man tvingas samarbeta med företag utomlands”.

”Javisst” svarade jag. ”En gång lämnade jag in min cykel med trasiga ekrar i en butik utomlands och 2 månader senare var den fortfarande inte lagad”.

6 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha ha, fatta han ironin??

olgakatt sa...

Du kommer ju snart till Sverige, du kan ju hämta ekrar då! Vad skulle reparatören säga om du kom med dom i handen, haha!

Eva Henriksson sa...

Ja hämta dom - gör det!
En cykel är ju underbar när man inte har så mycket snö!

heffamamman sa...

Jag fick också byta ut flera ekrar på min finska Tunturi då vi bodde i Holland. Men det var geen probleem och fixades så gott som samma dag. I vissa utländer funkar saker och ting tydligen. Hälsa skotten det. ;-)

Hoppas verkligen att du inte behöver vänta ända tills vårblommorna slår ut innan du kan cykla igen! Fredagskram

Ebba Christina sa...

Stackars dig som får vänta så länge på din cykel. Det gäller att ha tålamod. Må så gott och ha en skön helg.

Emmama sa...

Petra: JAA, jag gjorde ironin ganska klar genom att blinka åt honom.. ;) Han tog det hyffsat väl! Kram!

Olgakatt: HAHA, bra tänkt och jag funderar på det för CYKELN ÄR ÄNNU INTE LAAAAGAD, grr! Kram!

Eva: Precis, det är verkligen cykelväder här nu.. Buhu.. Kram!

Heffamamman: Det ska inte vara geen probleem nånstans men tydligen... ;) Kram!

Ebba: Ja precis, det är bara att vänta men jag saknar den och tycker min form rasar utan den, GRR! Hoppas snart den kan fixas! Kram!