lördag, april 05, 2008

Att sörja

Läser en ung tjejs blogg och hon kritiserar det sätt andra bloggar om Broder Daniel-Anders Göthbergs död. Hon kritiserar deras sorg eftersom "de låtsas ha en personlig sorg" och det retar henne. Även om hon själv sörjer då hon varit ett BD-fan i många år. Att en 32-årig man, pappa till en nu faderslös liten treåring, hoppar från Västerbron är så vidrigt och tragiskt! Att unga Broder Daniel-fans sörjer detta är helt naturligt, tycker jag!

Jag menar inte att det är värre när kända människor dör jämfört med när vanliga människor dör men självklart är upplevelsen större och känns mer nära när man har ett ansikte och en historia till den som är död. Är det nåt konstigt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej det e inte alls konstigt. Både du o jag har ju en historia bakom din farfar...O jag sörjer inte honom mindre bara för att han var gammal, för det var inte i mina ögon.
A-L