fredag, april 04, 2008

PANIK och oro!

På samma sätt som man blir extremt orolig som mamma blir man också extremt inkännande som mamma, i alla fall jag. Jag får PANIK när jag tänker på arbogamamman som nu, när som helst, ska få veta det som alla vi andra vet, att barnen är borta, döda. Får panik av nyhteten om magneten som dödande flickan i Thailand och av nyheter om föräldrar som råkar backar på och kör över sina barn på villauppfarterna.

Inget konstigt att reagera över hemska saker men det har fått ett nytt djup för mig sen jag fick barn. Det sitter nånstans en mamma och pappa och mormor och farfar och sörjer - PANIK.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt med, stackars människa!Jag tänker också alltid så när det händer en olycka.

Anonym sa...

i know the feeling:(

Anonym sa...

Den där paniken kommer ibland över mig också.. o så börjar jag undra varför jag skaffar en till att oroa mig över.
Världen är så himla hemsk ibland.