lördag, april 12, 2008

Mat och störon


Jobbet idag låg nära massiva stora billiga ASDA (öppet dygnet runt veckans alla dagar) så jag passade på att handla lite, här ser ni vad. Juicerna längst fram är drömlika, flaskor som vackra kvinnokroppar (öh.. haha) och så sjukt goda. Köpte fyra så det säkert ska räcka tills familjen kommer! :) Det kommer det dock inte göra så på onsdag får jag nog åka dit igen.. :)

Eftersom jag inte nämnt vart jag jobbat idag kan jag ju säga att det fanns personal som gav ett mycket dåligt intryck. På alla sätt och vis vänliga mot mig men med en attityd mot brukarna som jag inte köper. Ger det såklart en chans till och ser vad som händer, men är det så här det är där så vill jag inte jobba där. I korta hemliga och lite ändrade drag kan jag berätta att det handlade om en brukare som gjorde en utåtagerande sak mot en annan brukare. Självklart inte bra men istället för att se till att personen direkt bad om ursäkt så saken utagerades drogs detta upp heeeeela dagen och varje gång en ny personal gick på ett skift skulle det gås igenom igen. "X har varit naughty (bara det sjuka ordet) och gjort si och så" och blabla... Mitt i personens middag (satt fint och åt) skulle personen plötsligt be om ursäkt för det som hänt tre timmar tidigare och han/hon blev såklart upprörd och orolig igen. Det var som en fars och jag fattar inte att folk är så dåligt tränade på att hantera såna här saker. Usch!

4 kommentarer:

Gabba sa...

det låter ju helt otroligt. vet inte riktigt vad du jobbar med faktiskt, missade det avsnittet, men oavsett så måste man ju ta tag i de sakerna på en gång. jag avskyr när man ska "behöva stå till svars för" något som inte är aktuellt längre. Hur skulle det fungera om alla gjorde så? Nej, tacka vet jag raka rör. SPECIELLT om det handlar om en individ som inte riktigt fungerar som vi andra, hur ska den personen ens kunna relatera till något som hänt långt tidigare?

Anonym sa...

Jag håller m föregående talare...det e ju helt otroligt att det finns personal som gör så.
A-L

Anonym sa...

jag tycker mig kunna se många likheter med hur det är att jobba med barn. Samma situation med brukaren uppstår ibland på jobbet, inte lika hårt givetvis. Man redar ut saken efter bästa professionella förmåga och inte som i detta fall :-( Kom på att jag måste fråga dig en sak...så jag mejlar dig inom kort...

Anonym sa...

Och jag SAKNAR Sunny D juicen som är så god och nyttig !!! Har du smakat den?