torsdag, april 03, 2008

Nytt jobb

Idag är alltså min första jobbdag på ena extrajobbet och jag är så taggad! Jag älskar att komma som ny, lära mig koder och människor och se grupperingar och ickegrupperingar. Jag vet hur det låter men jag älskar att träffa människor (zzzz ;) ), prata, lära känna och få nya insikter och nya sätt att se på saker. Börjar klockan tio och har ett halvdagspass där vi mest ska gå igenom verksamheten, prata om core values, arbetstider, upplägg och klienterna. Intressant!
Vad kallar man människorna man jobbar för/med hemma nu? Det ändras ju jämt. Vårdtagare blev klienter och blev sedan brukare. När jag slutade jobba sist hette det brukare.. Här heter det service users, men det går väl över det också, även om jag tycker det är ett bra neutralt uttryck.
Efter jobbet blir det lugnt hemma och jag ska se gårdagens avsnitt av Barnmorskorna och säkert gråta minst lika mycket som till senaste avsnittet. Herregud, jag var en fontän och det var både glädje och ångest i dom tårarna!

Hoppas ni alla får en rolig torsdag och att ni ska göra nåt kul idag!
Hejja mig idag! :)
KRAM.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ändras hela tiden men jag säger brukare.
Lycka till på jobbet idag!!
kramiz A-L

egoistiska egon sa...

lycka till på nya jobbet :)

Anonym sa...

Hoppas det går bra:)