tisdag, april 01, 2008

Få tyst på ungen!

Har inte blivit lurad en endaste gång idag! Har ni? Berätta! :)

Hörde däremot en story igår som borde vara ett aprilskämt. En gammal kompis i Norrland (eller nåt..) är politiker och var på fullmäktigemöte igår. De är ett stadigt gäng där den ena är ny mamma och hon brukar ha sin lilla dotter med sig på mötena. Denna dotter är några månader gammal och stör inte men hörs litegrann ibland. Mitt under mötet ställer sig en annan kvinna (som också är mamma) upp och menar att det är förjävligt att man inte ska kunna höra nånting som sägs på mötet för den där ungen som väsnas.

Jag blir så chockad och ledsen när jag hör sånt. Att mammor och kvinnor inte kan underlätta för varandra när de försöker kombinera att ha barn med det övriga livet? En mamma som brinner för politik, kan väl få ha med sin dotter på ett möte då och då, när barnet trivs så bra som det tydligen gör (annars hade hon garanterat stört också övriga.. :D ).

Okej, man ska inte acceptera att alltid bli störd på möten. Hennes upplevelse av att vara störd är viktig även om alla andra tyckt det funkat bra att ha barnet med - men man kan väl lägga upp det på ett annat sätt, eller sitta en bit från barnet. Det hade ju gått att lösa bättre än att den stackars mamman rusar gråtande ur rummet och övriga skäms ögonen ur sig.

2 kommentarer:

citronlime sa...

Tyvärr så finns det för många såna människor. Se bara alla som stör sig på att föräldrar åker buss/tunnelbana och om barnen säger halv sju så får föräldrarna massa arga blickar. Så fruktansvärt att folk beter sig så!

Anonym sa...

Ja jag blev lurad...nästan lite barnsligt...min dotters kompis skrev på sin msn att dom skulle flytta...då frågade jag var ska ni då flytta?? AprilApril fick jag då till svar..hihi
A-L