onsdag, april 02, 2008

Morgonvanor

På utbildningen jag var på i mars fick vi göra en viktig övning! Vi fick varsitt stort vitt ark där vi skulle skriva ner våra morgonvanor/rutiner, från det att vi vaknade tills dess att vi går till jobbet / skolan. Men det är så ooooolika när jag går upp sa nån så fröken fick förklara att man ska välja en morgon som är som urtypen, att man går upp tidigt för att vara nånstans vid 8-9-tiden. När man redovisat sin morgon för gruppen fick alla flytta ett steg åt vänster och diskutera hur man skulle hanterat att för resten av livet leva med en annan persons morgonvanor. Det var intressant! Syftet var alltså att visa oss som jobbar med människor hur vi måste individanpassa vårt arbete så det passar den vi arbetar med. Vissa behöver en lång morgon och vill hinna med en lång frukost, kolla på nyhetsTV, jogga en runda och sånt medan en morgon kan se annorlunda ut för en annan människa. Denna övningen skulle mina gamla kollegor i Sverige göra, kanske hade ögonen öppnats..

Vad är viktigaste på din morgon?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det viktigaste på min morron e att jag kan stiga upp ur sängen..o att man har hälsan.
A-L