onsdag, februari 13, 2008

Drömmar!

Herregud vad jag har drömt mycket märkligt senaste nätterna. Minns sällan mina drömmar annars, dvs vaknar inte under dom vilket är det som annars får oss att minnas dom. Vissa vet ju inte det utan anser sig vara en som drömmer lite eller inte alls. Alla drömmer, om jag fattar det rätt!

För nån natt sedan drömde jag att jag var döende i cancer och jag gick omkring och försökte hitta saker att lämna till Gustav som han skulle av hos minnen av mig. Visste att han inte skulle komma ihåg mig eftersom jag dog när han var så liten och det var en sån fruktansvärd ångest, jag kan delvis känna känslan även nu. Drömmen kom efter en diskussion jag hade med en kompis om detta. Fruktansvärt! Gick omkring i sjukhuskorridoren och vill att nån skulle berätta hur lång tid jag hade kvar att leva och alla bara log och sa att de inte visste. Jag hade lovats en månad kvar att leva och detta var näst sista dagen på den månaden och jag kände att jag skulle dö dagen efter. Minns också att jag drömde att jag ville att detta skulle vara en dröm men att det ju inte var det och när jag vaknade var det en otrolig lättnad.

I natt, för att lätta upp stämningen lite, drömde jag att jag var ihop med Lars Adaktusson, han nyhetsuppläsaren. Eller, jag hade en affär med honom samtidigt som jag var ihop med Mwaniki. Det var Lars Adaktusson men han såg ut som en blandning av honom och en kompis nya kille som har en helt annan stil. Extremt smutsig dröm. Var och shoppade på LIATORPA´N, ni från Älmhult vet vad jag pratar om, och där var hela släkten på kalas och när jag kommer in skriker jag ”här har ni mig, får jag höra folkets jubel”. Fast att jag har med min älskare till ett släktkalas och att min sambo är på väg dit. Verkligen urcharmigt! Plötsligt är det inte Lars Aduktusson längre utan min kompis nya kille och nu är vi alltså otrogna mot henne (vill inte skriva vem det är, kanske inte är så kul att jag drömmer snusk om din nya kille, haha) och på nåt sätt når det henne att en tjej är med hennes kille. När hon frågar mig vem det kan vara erkänner jag och det blir såklart house in the hell.

Vill gärna ha lite tydningsförslag på dessa märkliga drömmar! :) Och gärna också veta vad ni brukar drömma...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja några tydningsförslag kan jag tyvärr inte ge, men jag drömmer ofta om Thorsten att han levde igen. Vaknade en morgon efter en sån dröm o det var så lvande för mig. Så jag grät jättemycket.
kram A-L

Anonym sa...

Oj, vilka drömmar! Det är så obehagligt att drömma sådär. Jag drömmer inte speciellt ofta (som jag kommer ihåg), men då jag varit gravid har jag drömt helknasiga drömmar. Jätteskumma o konstiga som man mår dåligt av.