måndag, februari 25, 2008

SJ SJ gamle vän!

Så var man på skotsk mark igen efter några fantastiska dagar "hemma" i Sverige! Tiden har gått alldeles för fort men vi har hunnit med massa kul! Resan gav en fin skörd helt enkelt men för att prata i älmhultstjejgängets slang var resan från Älmhult till Malmö igår den bittraste jävla skörden på länge. Enligt SJ´s hemsida går tågen som vanligt men såklart visar det sig att vårt tåg är ersatt av buss. När bussen ska komma får vi inte veta och när jag ringer SJ säger donnan där

"Hur ska jag kunna veta det, jag sitter ju i Tranås".

Bevingade ord! 50 minuter efter att tåget skulle gått kommer så bussen som kör oss till Hässleholm där "ett tåg inväntar oss". Men tåget inväntar inte denna lilla småbarnsfamilj som har ganska mycket packning och inte kan springa till tåget utan kör ifrån oss när vi har 100 meter kvar. Vi får således vänta 50 minuter på nästa tåg, som kommer direkt från Älmhult - waaaa! Vi kunde alltså suttit kvar i Älmhult, käkat lunch i lugn och ro och tagit det tåg som vi senare kom att hoppa på i Hässleholm. Istället blev det en bumpy stressig bussresa, ooh.

3 kommentarer:

Anonym sa...

SJ är VÄRDELÖSA jag tycker det är kul att åka tåg men när jag nu drabbats av förseningar fyra ggr av fem ner till Hässleholm så vette katten.. fasar redan för påsk resan..kan snart smala på till-godo-kvitton från SJ suck,../Pernilla,

Anonym sa...

SKALL DET VARA SÅ FÖRBANNAT SVÅRT ATT INFORMERA ERA RESENÄRER OM VAD SOM HÄNDER, ja precis så skrev jag till kundombudsmannen för SJ idag. Att sitta o vänta på en buss som skall komma men inte kommer när den skulle ha kommit och på SJ svarar man att "JA jag sitter i Tranås och hur skall jag veta det, och dessutom har man med sig ett blöjbarn med allt vad det innebär och som jag skrev ja ja jag vet att ni har restidsgaranti och MONOPOL

Anonym sa...

ja, visst är det härligt! Det är egentligen lättare att räkna de gångerna allt går som det ska, än alla gånger de är förseenade och ersatta med bussar etc. Det vore bättre om de satsade på en turlista som stämmer, än att försöka pressa antalet minuter i turlistan för att det ska gå så snabbt som möjligt. Nu irriterar det bara folk att de är förseenade hela tiden.