tisdag, februari 26, 2008

Very well = Emma

Jamenvisst - underbart!! Femton minuter efter att jag lämnat intervjun lämnades ett meddelande på mitt mobilsvar och jag ringde upp - och fick jobbet! Hade gjort very well på intervjun och de var övertygade om att jag skulle passa jättebra in i kollegegruppen. Så nu är ett socjobb med soclön införskaffat och vi kan ha mat på bordet också framöver. 25 timmar i veckan men förhoppning om lite mer då och då eller så tar jag extratimmar från vikariepoolerna jag är med i. Riktigt kul! Hoppas alla papper är i ordning så jag kan börja ganska snart.

Viktiga frågor på intervjun, scenarion att ta ställning till. inställningsfrågor och etikfrågor. Blir så glad när det är den typen av frågor på intervjuer och inte "säg tre bra och tre dåliga egenskaper du har". Såna frågor är det ju bara att öva in ett svar till och som dåliga egenskaper kan man säga att man är envis, för ivrig och ofta stressar för mycket - saker som ju är lika bra som de är dåliga! :D Jag hade skrattat ihjäl mig om jag intervjuat folk för ett jobb om dom sa så! :D

6 kommentarer:

citronlime sa...

GRATTIS!!!!!!! :)
Härligt härligt!
Hihi...visst är det tokigt att svara på såna frågor, en egenskap som jag tycker är bra kan ju en annan tycka är dålig. Bättre med såna frågor som du fick, då ser de ju verkligen hur man tänker!
Hallå ja, här svamlar vi *hihi*

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!
Äntligen så har du fått ett förtjänat jobb o jag e bombsäker på att du passar!!
KRAM A-L

Anonym sa...

Grattis! Jag hann aldrig önska lycka till men det verkade ju gå hur bra som helst iaf! ;-)

Håller med dig om såna där puckade frågot som kommer på i princip VARJE intervju! De säger ju INGENTING!! Fråga något som är avgörande för jobbet ist.

Anonym sa...

Ah men hallå där superwoman! Grattis!!!!! :-D

Ps. Jag fick de där trista frågorna på min förra jobbintervju och svarade i princip därefter också... jag hade förberett mig på viktigare saker...men de ville väl höra att man är envis som dålig egenskap!? Vad 17 ska man svara - jo, jag är jäkligt morgontrött, kommer ofta för sent, tycker det är trist med arkivering... ;-)

Kram
Ulrika

Anonym sa...

OJOJ GRATTIS, så himla kul!!! Ja du..jag har ofta undrat över just de korkade frågorna. Igår hade jag lönesamtal och undrade om de frågorna skulle komma (för de brukar de göra) fast jag är fast anställd sen 4 år tillbaka...nåja. LYCKA TILL!

mimmi sa...

Grattis!!!!
På en av mina intervjuer nyligen frågade hon BARA "Jaha...vad gör du på fritiden då?" Sen satt hon o vred sig o verkade allmänt plågad..eh..