måndag, februari 18, 2008

När är detta gott?


Nu behöver jag hjälp med att vidga mina vyer. Det finns nämligen vissa saker som jag tycker förstör en hel jäkla måltid om dom är med. Dessa är:


  • kardemumma
  • koriander
  • ingefära
  • kall curry (tex röra i baguette)
  • ädelost
  • nutella

Kan ni tipsa om nåt ni gillar där dessa saker funkar och är med litegrann men inte tar över för mycket. Vet att ni är många mästerkockar som läser så hilfe hilfe!! Jag accepterar inte att ha saker i mitt liv som jag inte ger en extra chans när första intrycket var "bort!!".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Koriander är gott i en sallad, finhackad över. Ingefära passar bra i chicken thai.

citronlime sa...

Nu är ju inte jag kocken i denna familjen, bortskämd som jag är som sätter mig vid dukat bord VARJE dag! :)
MEN kardemumma tycker vissa är gott i bullar. Björn brukar ha i ingefära i wok (om jag inte minns helt tokigt).
Ädelost ska vara gott på pepparkakor, men det tror jag inte på...eftersom ädelost är blä! Brie och pepparkakor däremot är mumma!
Ska höra med kocken när han kommer in ;D

Anonym sa...

Testa min morotskaka, men lägg bara i liiite kardemumma!

Towe sa...

ingefara till sushi ar ett maste :) och soppa pa morot och koriander ar gott. kardemumma i kaffe latte ar mumsigtoch nutella ar varldsbasta att ha som ett lager i tartan :)

Anonym sa...

men har du glömt din mammas goda hemmabakade kanelbullar, alltid malen kardedumma i dom, det får vi baka nästa gång ni kommer eller förresten jag tar med några till din födelsedag. Men nutella är ju något fruktansvärt, godis eller vilken kategori tillhör det, äckligt är det i alla fall