måndag, maj 25, 2009

Dagens skönhetsfix och oväntad expertis


Gustav ville måla naglarna idag efter dagis. Tur nog så hade jag nagellack. Bad Mwaniki fixa det medan jag fixade maten och fördomsfullt nog trodde jag att jag skulle mötas av ett "nej, varför ska han ha det, hur gör man, vad kladdigt, vad det luktar" och blabla. Men nej. Istället är han ju såklart expert på också nagellackande. Han bad om ett mynt. Till vad? Joserdu, det lägger man över öppningen medan man håller i penseln/locket. Efteråt bad han Gustav skölja fingrarna under kallt vatten. Que? Då torkar det ju jättesnabbt och bra. Såklart.

M: "I used to have two red nails when I was at university"
E: "Why, was that a statement or what did it mean?"
E: "What? It was pretty, we all had it" (L och S, kolla med era karlar, hade de också kanske)

Och resultatet?

10 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vilken bra man du har!
Och vilka underbart söta små händer.

Anna, Fair and True sa...

Vilken bra man du har säger jag också!

Christel sa...

Inget är som en händig karl...

KARLAVAGNEN sa...

Ja snacka om händig karl. Spelar han gitarr också? Världens sötaste små fingrar! Å snygga naglar!

Millan sa...

Japp nagellack ska det vara! Nils har allt som oftast rosa tanaglar. Snyggt tycker han! Men nej, Ben skulle inte vetat hur man gjorde. Fast han ar ratt bra pa att mala sa det kanske skulle bli fint trots allt ;-) kram

thebromanders sa...

Nä, men det där var ju riktigt kul!! Kollade med min man, men nä....

mamma Eva sa...

Så fint Gustav, och som sagt underbara söta händer.

Marianne sa...

Hahaha, händig karl, som sagt! Nä, tror knappast att el-Make vet hur ...

It´s all about me sa...

hahaha, kul! Och så fina händer han fick :D

Emmama sa...

Anna of Sweden: Ja, verkligen! :) Och handerna ar ju vansinnigt sota ja! :)

Anna, fair and true: Japp, underbart att man kan bli overraskad sa dar.. :)

Christel: Just! Det har jag da alltid sagt! ;)

Karlavagnen: FORMODLIGEN, men inte vad jag vet, haha! :) Javisst blev det himla fint!

Millan: Haha, kunde blivit snyggt da ja kanske! :) Rosa later ju himla fint det med.. Vi korde lite mer neutral style denna gangen..

Mz.Olsson: Inte det?! :) Han hade sakert passat himla bra i det dock!

Mamma: Japp, urgulligt!

Marianne: Jovischt! Kolla med el-make, han kanske har en nagellackshistoria han med.. ;)

Itsallaboutme: Jipp, varsta snygga blev det liksom! ;)