onsdag, maj 27, 2009

Tips från coachen

Fika hos mormor och morfar i mars - ÅH vad jag längtar tillbaka till det där köket och de där kakorna!


Jag ringde min lilla mormor och min lilla morfar nyss. Gustav ryckte luren ur handen på mig och tog chansen att fråga gammamomo och gammamofa om dom har nåt godis till honom. Och så vill jag ha lots of cars också, sa han. Så nu har han lovats få massor av godis och bilar till sitt besök i juli. Jippi! Precis vad vi behöver, mer bilar!

Mormor meddelade att hon minsann gjort kålpudding igår. "Den är fin nu den nya kålen". Det tycker jag får bli dagens tips; köp den nya (?) kålen.

Själv väntar jag in kasslergratängen som är i ugnen nu. Sverigeexporterad kycklingkassler, det är grejer det.

7 kommentarer:

frida sa...

BRA att det inte var gammal typ surkål:)ho ho ho.

Annelie sa...

Heja kålpudding, min bästa mat!!!
De ska jag äta i morgon. God Natt

Emmama sa...

Frida: Hon använder bara den nyyya seru! ;)

Annelie: Kusinträff i kommentarsrutan här ser jag, kul! :) Ja det är så gott, håller med! Kram!

Weronica sa...

Hehe, vilket gulligt kort.. Nu saknar jag verkligen min momo och mofa.

Anonym sa...

Kålpudding har jag nog aldrig ätit men dock kåldolmar - mums!! Får nog be mormor göra kåldolmar på den NYA kålen så klart i sommar :D
Vad är kycklingkassler?? Har inte ätit vanlig kassler på år och dar och saknar absolut inte det!

Anonym sa...

Kassler- tror jag aldrig jag sett här faktiskt eller så har jag inte letat. Låter gott och jag blir genast sugen på kasslergratäng (även om jag är otroligt mätt efter indisk mat).
Kul att du kikade in hos mej.. :-)

Emmama sa...

Foxy: Ja, så söta dom är! :) Hoppas du kan träffa dina snart! Kram!

Petchie: Nu letar du upp ett recept på det genast, det är supergott! :) Men, NYA kålen ska det vara.. ;) Det smakar som vanlig kassler men är nyttigt.. jag tycker det är supergott! :)

Redpaint: Välkommen du också! :)