måndag, maj 18, 2009

Helkväll!


Ja ni vet hur det är. Små barn får ibland stora bryt på vägen hem från dagis. Trötta och hungriga efter en lång dag. Fast dom spenderat hela dagen med att leka med bästisarna och lekt med sånt kladdigt, roligt som man sällan orkar dra fram hemma och ätit massa god mat och haft det bra så är inget speciellt kul just efter fem på cykeln hem. G drog i min jacka och skakade mig där jag satt med honom i ett barnsäte bakom mig. De vi mötte log igenkännande. Alltid nåt.
Men nu sover han, "Sören marodören sabotören" som han av nån anledning kallas. Kanske mest för att det rimmar så bra! Jag ska kolla på dubbelavsnitt av vänner, ta en kaffe, käke dumlekolor och läsa nya mama som jag fick av min världen bästa mama idag med posten. TACK för den och för de fina linnena, jag ska ha ett av dom imorgon! :)

7 kommentarer:

Parislisa sa...

Vilken snälla mamma du har! vad skulle man göra utan dom?

Parislisa sa...

Snäll mamma skulle det ju sta... ;)

Susanna sa...

Låter som en mysig kväll! Kram

satja sa...

Åh, vad lustigt. Jag som hade köpt en mamatidning till dig som jag tänk skicka. Är du intresserad av förra numret så skickar jag gärna den istället så behåller jag den som jag köpt till dig(det va den du fick av din mamma)kramiz

Nina sa...

Låter som en helt vanlig dag ; )

Anonym sa...

Underbar kväll! Nu måste jag rusa till kiosken efter nya numret av Mama! :)

Emmama sa...

Parislisa: Exakt, vad gör man utan sin lilla mamma! :)

Susanna: Det var perfekt! Kram!

Satja: Oh vad du är snäll! Vi hörs om detta för vilken SNÄLL kompis du är! :) Kram!

Nina: Lyx! ;)

Träningslyckan: Ja, gör det, den var BRA! :)