torsdag, maj 28, 2009

Om åldern

Pratade med en av mina finaste bästisar, Mallan, i veckan. Det fanns en tid då vi var unga och friska och pratade som kidsen och sa typ "pannbiff" och kunde alla rätta uttrycken. Nu är det lite annorlunda och jag känner när jag tänker tillbaka på vår samtal att vi börjar vi gamla på riktigt. Som vi pratar! Vi pratade om en tjej vi känner och sa att vi hoppas hon var lite av det "smauländska förnuftet" (något vi såklart har hinkvis av) och konstaterade kallt att vi båda på sistone gått upp i vikt på grund av åldern, inte alls för att vi äter för mycket. Vi glömde skylla på sköldkörteln, men självklart är den också dens fel.

Vad fint det är att åldras!

8 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaha! Du är underbar!!!!!!
Visst är det så. Åldras med lite stil och värdighet plus en jädrans massa humor! DET är pannbiff det!! :-)
KRAM!!

Annika sa...

SO it IS!! Och det blir bara värre!!
Det lovar jag dig.
men med humor och skratt blir det inte så jobbigt. Det blir faktiskt riktigt KUL!
:-)
Kram!

Emmama sa...

Saltistjejen: Haha! :D Ja det är farao pannbiff det! :D Kram!

Annika: Åh nej.. ;) Jag skulle INTE vilja vara yngre men det är ganska kul hur man ser lite nytt på saker och ting.. ;) Kram!

leopardia sa...

Haha!
Men pannbiff, det har jag aldrig hört... nu blev jag lite impad ;)

✿Ewa sa...

Hahaha! Fyy farao (ett vääldigt gammalt uttryck) vad du är kul! Med din humor överlever du nog även vikt problematiken :).

Marianne sa...

Eh ... nu är jag nog asså lite för gammal ... pannbiff???

Anna, Fair and True sa...

Pannbiff måste vara något skånskt uttryck!

Emmama sa...

Leopardia: You just made my day.. :)

Ewa: Jag försöker hålla modet uppe.. ;)

Marianne: Ja, ett coolt gammalt uttryckt som liksom betyder att det är fixat och bra och klart. Typ liksom.

Anna: Inte alls, det är superstockholmskt! :)