torsdag, maj 07, 2009

En fotbollsburgare

Vi mår bra och tackar för alla fina kommentarer till förra inlägget! Vad fina ni är! Mer om detta kommer men vi mår bra och Mwaniki är helt ok, ingen större fara. Min mamma och pappa är här på besök nu, fantastiskt!! :)

Huset är belamrat av svenskt godis, polarbröd, kaviar, räkost, sommarkläder från Lindex, svensk senap och grillchips.

Pappa och jag har såklart kollat på fotboll nu ikväll, Hamburg-Werder Bremen. Min pappa är en klok man och ofta säger han saker så fantastiska att det måste skrivas ner. Som idag. När hemmalaget Hamburg låg under med två mål och hemmasupportrarna började ge upp hoppet och sågs lämna arenan konstaterade pappa att, precis som man säger stockholmarna och göteborgarna, "nu går hamburgarna hem".




Jag räknar med att sluta skratta åt detta omkring år 2015. Tidigast.

10 kommentarer:

Taina sa...

HAHAHAHAHA! Då är vi som skrattar. Nu går hamburgarna hem. Hahahahahahaaaaaaaaa :D
Kram och en hälsning till din rolige far!

Mia sa...

Hihihihihihi! Vilken underbar kommentar! Och vilka härliga saker dina föräldrar hade med sig från Sverige! Hoppas ni får en mysig helg tillsammans. Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Han verkar trevlig din far! Nu ska han bjussa på öl också!

I Skåne kallar de Stockholmarna för måsar...

satja sa...

ja, han är en liten skämtare din far. Har bara träffat honom en gång men både jag och Kamau gillade verkligen honom.På tal om bilden , den såg jättegod ut. Kul att ni kan ladda upp med lite svenska saker, dem är väl för snälla!Frågade Kamau en dag: undra vad jag skulle sakna om jag flyttade utomlands, ibland är det svårt att veta när man sitter här och har allt så tillgängligt,vi får väl se om det blir någon utlandsvistelse..kramiz

Frida sa...

känns inte helt obekant att denna mannen skulle kläcka något sånt här:=)

Millan sa...

Hihihihihih :-) helt ratt!
Men josses jag hade helt missat inlagget nedan. Sa hemskt! Stackars Mwaniki. Vilka j***a manniskor det finns. Forstar att ni maste ha blivit rejalt omskakade av det har. Stor kram

anonymt trögo från mountainlake sa...

Jag fattar inte!! Förklara...

trögot... sa...

Nu fattar jag...

thebromanders sa...

Härlig kommentar!
Och vet precis tomhetskänslan som blir när de åker hem... som tur är går den fort över, när vardagen tar tag i en igen!!

mittistanbul sa...

Ha ha..samma humor som jag själv :o))

Ja visst är det fanatstiskt när man får Sverige besök och en väska full av svenska delikatesser: kaviar, godis, räkost osv..o så grillchipsen förståss..ett måste även hos oss :)

ha en bra dag!!