lördag, maj 02, 2009

Färska kryddor!

För några veckor sedan började en ny kvinna på jobbet och hon är fantastisk! Otroligt kunnig, duktig och en person jag verkligen trivs med att ha omkring mig. I veckan var hon gullig nog att ha med ett trädgårdskit till Gustav och idag har vi planterat dill, gräslök och vitlöksgräslök (garlic chives).

Det var givetvis en rosenröd historia. Inget gräl om hur man gör och ingen jord på golvet. Nej det var rosenrött med som en sänghimmel över oss.



(RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWHHHH.)


(Och nu ska jag vila upp mig med ett 24-timmarspass på jobbet.)

5 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

hahahaha! Vitlöksgräslök lät intressant. Aldrig hört talas om det... Gullig kollega!

Emmama sa...

Karlavagnen: Javisst låter det gott, jag kunde inte motstå att testa! :) Återkommer men vad jag tycker. Ha en skön lördag!

Elin sa...

haha låter som att det var lätt som en plätt att plantera dem sakerna! kanske vågar man ge sig på det? det är det som är det bästa med att göra allt själv, ingen säger emot en!;) ha en bra dag!

Jemayá sa...

:) - fint kollage :)

Emmama sa...

Elin: Det var ett litet äventyr och själv är fanimig bäste dräng ibland, haha! :D Lycka till!

Jemaya: Tack! :)