torsdag, maj 14, 2009

Ska vi byta?

Vår lilla trädgård, genom barnrört fönster.




Nån som känner för att byta bort ett glädjebringande jobb mot världens mest otacksamma?



Svar till "soctant knegar men får bara otack".





Hade det inte varit för det där jäkla google translate hade jag ju kunnat skvallra liiite mer, utan att avslöja nåt men ändå kunnat gnälla lite. Och så kunde ni läst mitt gnäll och sagt att jag skulle stå på mig, att jag är jättebra på vad jag gör, att det är en utmaning få orkar med att heeela tiden synas i sömmarna och gnällas på och att ni förstår att det känns så orättvist.

Men även om ni inte vet exakt vad som är så jobbigt kan ni ju skriva så och peppa mig. Så att det känns lite bättre imorgon.

10 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Tänker på dig! Vet ju som sagt inte vad det handlar om men du får tänka på att du gör en sådan stor insats för samhället och även om vissa inte uppskattar det just nu så får du bra karma i alla fall! Försök att inte lyssna på kritik och sånt och tänk att folk inte menar vad de säger alltid! Kram!

Sara sa...

At vara en social worker i UK maste vara natt av det svaraste och tuffaste som finns, och det mest otacksamma for den delen, MEN, tank vilken insats ni gor for samhallet. Vill inte tanka hur det skulle se ut i detta land utan er!!
GOOOO Emma : )
Och vilken stor tradgard ni har, lyckost!
S x

Millan sa...

Sta pa dig!! Du ar jatte bra pa det du gor och jag forstar att det ar en utmaning att orka med ;-). Nej men pa allvar... jag forstar att det maste vara oerhort frustrerande att gora ett jobb och inte fa nagon tacksamhet i gengald. Hoppas det kanns mycket battre i morgon! kram

KARLAVAGNEN sa...

Du vi har alla liknande situationer.
Imorgon är en annan dag! Du är bäst! Himla stor trädgård har du också!

Ååå så är du så HIIIMLA duktig fotograf!

Saltistjejen sa...

Du vännen! Du VEt innerst inne att du är bra och det du gör är ovärderligt! :-)
Hoppas du kan hitta den känslan även när det känns jobbigt och du känner dig oförstådd och att folk i din omgivning inte uppskattar ditt jobb.
Stå på dig! Du är BRA!!!!!!!!!!
Hoppas det går bra imorgon och även framöver!
Bamsekram!

pernilla sa...

Jag fattar inte hur du ORKAR med allt elände, men jag är glad att du gör det för ett sådant engagemang du har till det jobb är FANTASTISKT.
Sluta inte med det du gör för du gör det riktigt BRA!!!

Sussie sa...

Stå på dig, du gör ett bra jobb.

Men nej, trädgård vill jag inte byta. ;)

anna of sweden sa...

Pepp. Pepp. Peppning från Amerikat!
Du är bra! Hör du det?

Taina sa...

Heja, heja! Peppning, peppning. Klapp, klapp, klapp!

Marianne sa...

Du SKA stå på dig, du ÄR jättebra på det du gör, det ÄR en utmaning få orkar med att heeela tiden synas i sömmarna och gnällas på och jag FÖRSTÅR att det känns så orättvist.

Allvarligt talat: DU UTFÖR ETT OVÄRDERLIGT JOBB, DET VIKTIGASTE I VÄRLDEN OCH DU ÄR BÄST!