torsdag, augusti 20, 2009

Billigt novemberbesök!

Fin men snål pappa. Eller nej, inte snål. Försiktig med pengar ska det vara.

Min fina familj har planerat komma och hälsa på oss här i Skottland i höst. För min pappa har det varit viktigt att hitta datum som passar men ännu viktigare har varit att hitta billiga flygbiljetter. Smålänning som han är liksom. Imorse kom veckans, månadens, årets(?), roligaste mail från min syster. Jag kommer skratta hela veckan åt detta!


Hej!

Pappa har satt mig på att boka skottland-biljetter fortast
möjligt för DET ÄR 700 KR BILLIGARE ÄN DET BRUKAR!! Du kan själv tänka dig
paniken.

Således, jag undrar om fredagen den 6 november till
tisdagen den 10 november skulle funka?

Sara

Familjer, familjer! Love it, love them!

16 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

jaaa, men 700 gånger flera blir ju en slant det :o)
Trevligt att ni får besök!

frida sa...

Det är sååå ingemar..men ändå såå gulligt faktiskt :)

Emmama sa...

Pysen: Absolut och det är mycket pengar! Det är mer pappas paaaanik som jag skrattar åt, kan se framför mig hur han började ge folk order om vem som skulle göra vad och att de skulle göra det SNABBT!! :) Ska bli jättekul med besök!

Frida: Visst är det! :) :)

Taina sa...

Vad guuuuuullllligt! Hahahaha, men jag måste skratta lite ändå :D

Kram

Emmama sa...

Taina: Helt bedårande är det! Och jättekul! :)

Kram!

Anonym sa...

Ordning och reda! Fast att han vill komma är viktigast!Visst är det roligt med besök av sina nära och kära!!

KARLAVAGNEN sa...

Respekt till Pappa Mästerfotografen! Hihihihi!

It´s all about me sa...

Jag undrar om jag egentligen oxå är smålänning? jag är precis likadan! Letar billigast pris, före datum, och sen slår jag till fort som fan! :D

Kul med familjbesök!!

pappa sa...

700 kr innebär att jag kan stanna på ikea och äta 140 korvar eller lika många glass, alternativt 70 gånger med en korv och glass till efterrätt, filosofiska tankar när jag sitter i Åhus med havsutsikt. Något att tänka på för mina fantastiska döttrar.

KARLAVAGNEN sa...

Ja, eller för att inte tala om vad ni lägger ner i porto-kostnader för att skicka fina presenter till er dotter i Skottland! :-)

Emmama sa...

Carina: Ja, det ar sa viktigt och betyder vansinnigt mycket! Kram!

Karlavagnen: Javescht!

Itsallaboutme: Det ar klokt att vara san men fragan ar om du blir lika stissig som han blir nar han har en deal pa gang! :)

Pappa: Jobbet betalar utsikten? SAY NO MORE! :D

Karlavagnen: TRO MIG, det ar min mor som skickar paket, pappa skickar tankar! :D

It´s all about me sa...

Lovar, jag blir säkert MINST lika stissig :D

Emmama sa...

Itsallaboutme: Jag tar mig friheten att inte tro dig! ;D

pappa sa...

Har varit inne på SAS hemsida och konstaterat att resan vi bokade i Fredags för 5800 kr nu kostar 6897.

Hurra Hurra, hur många korvar blir då detta på Ikea, 219 st, otroligt men sant!!!!!!!!!!!

Emmama sa...

Pappa: Din kunskap IMPONERAR! :) Kram!

Anonym sa...

Hahaha....jag kan inget annat än skratta för det e precis som om Thorsten skulle sagt de orden...ni e för härliga.
Kram A-L