fredag, augusti 21, 2009

Jag har en mamma också


Låt mig införa ett nytt moment i bloggen. Veckans logik. Möjligtvis ett återkommande moment, det beror lite på hur dumma folk omkring mig är.

Veckans logik utspelade sig under ett telefonsamtal mellan mig och min mamma. Hon skrek nåt så vansinnigt när hon pratade. Hög stark stämma ni vet.

- Varför skriker du så när du pratar?, frågade jag henne.
- För att jag hör dig så dåligt, sa hon.

Underbart och obegripligt.

Denna veckan har ni fått lära känna min pappa och mamma lite bättre.
Varför jag är som jag är finns det kanske nu mer förståelse för.


Nu ska jag hämta hem det finaste dagisbarnet jag vet!

10 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hörrödu, är du säker på att din mamma och pappa inte är lite äldre syskon? Eller så var du ett snällt barn för de ser ut att vara i god form! Trevlig helg!

Livet på Citronodlingen sa...

Det är inte bara din mamma som pratar högre ju sämre hon hör ;o)

Emmama sa...

Karlavagnen: Med tanke på deras avkomma är de förmodligen syskon ja! :D

Pysen: Nej visserligen inte men så jäkla kul sagt! Som om hon skulle höra mig bättre av att jag hör henne bättre liksom. LOVE IT! :)

KARLAVAGNEN sa...

Nej nu var det inte såååå jag menade... Har du aldrig funderat på att bli kvällstidningsjournalist?

underytanjag sa...

söt din mamma, låter som min..

K-L sa...

Ungefär som när folk pratar långsamt och övertydligt för att de tror att människan framför dem, som inte begriper ett ord svenska, ska förstå dem då.

Jag förstår att du aldrig har tråkigt ihop med dina föräldrar :)

frida sa...

Men Eva du maste ju forsvara dig nu:)

Emmama sa...

Karlavagnen: Haha! Jag förstod vad du menade men kom att tänka på en kompis som ALLTID träffar killar som hon tycker är lite speciella. Hon brukar då alltid säga om dom att "hans föräldrar är nog syskon" och eftersom hon säger det med sån glimt tycker jag det är lite kul.. :) Mina unga föräldrar tackar å mina vägnar för komplimangen! Kram!

Underytanjag: :) Mammor, mammor! :) Kram på dig!

K-L: Det är två extremt sköna pajsar! Håller helt med om ditt exempel! Kram!

Frida: Hon tål det! :) Njut av NYC! :) Kram!!

Petchie75 sa...

Ha ha, ologisk logik ;-) Min svärmor tror att jag förstår henne bättre om hon skriker... jag hade nog förstått henne bättre om hon snackade lite långsammare (och kanske en aning mindre, hi hi).

Emmama sa...

Petra H: Haha, lika kul! :) De flesta svärmödrar borde prata lite mindre än de gör.. :D Kram!

Anna: :D Haha! Kram!