fredag, augusti 14, 2009

Paket och vindkraftverk



Mamma lilla, TACK! Nytt armband och massa mer till mig och en helt ny höstgarberob till Gustav, fantastiskt!! Och marabou med daim är som en dröm! TACK!!



Den lille boven sov när jag kom hem så det blir rapport om skoldansen först imorgon. Men en liten kungakrona låg här och påminde om en säkert sjujäkla fest! Jag hoppas ni alla vet hur SÖTA ni är som mailar, skypar, smsar och bloggkommenterar och undrar om hur det gick på hans skoldans. :) Mwaniki sa att Gustav hade haft kul men hade inte en enda jäkla detalj om partyt. Obegrajplich. Som de säger i Tyskland. Imorgon ska allt fram!
Imorgon ska vi för övrigt, om det blir fint väder, på utflykt. Mwaniki har nåt i åtanke. Känner jag honom rätt så innebär det att först gå SUPERLÅNGT utan matsäck (för han hade ingen mat med sig när han var två år och vallade fåren ensam heeela dagarna, ni vet tugget) och sedan se vindkraftverk. Hans hobbys. Men jag är en stöttande sambo och sa "vad kul, vad spännande". Så nästa gång vi hörs blir antingen före eller efter the windpowerspotting.
To be continued alltså...
Trevlig helg vänner!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, vindkraftverk??? Men om du packar ner matsäck, äter han inte då? ;-)
Vad spännande med skoldans för Gustav, hoppas att du får en massa detaljer imorgon!
Trevlig helg!
Kram

satja sa...

Ha ha , känner igen det där!kramiz, det va inte samma armband som jag har.Ha en bra dag snälla du!

It´s all about me sa...

haha, så där är min M oxå! Typ kolla på vindkraftverk och gå i 5 mil utan matsäck skulle han oxå lätt kunna göra! När vi gick 10h förra sommaren drog han bara på sig skorna och så var vi iväg, liksom.

Ps. Vad gulligt att få paket sådär! Snällmamma!

heffamamman sa...

Fniss, du får väl smussla ner lite Marabou-daim i ena strumpan eller nåt, så du överlever utflykten. ;) Wunderbart paket ni fick!

Ha en skön helg utan skoskav!

Anonym sa...

Ha ha Emma "valla fåren"..you are a scream!!!
Mysig blogg:)

Emmama sa...

Petchie: Då kommer han garanterat äta men mellan varje tugga säga att han verkligen inte hade BEHÖVT nån mat och dragit storysarna om och om igen om att han aldrig hade mat som liten men i bääääästa fall liiiiiite vatten.. Jaja. Det ösregnar så den hemliga utflykten är skjuten på framtiden.. :) Kram!

Satja: Tack! Detsamma! Har du det med nitarna på? Gillade det också! Finns likadana till barn på barnavdelningen på Lindex så Gustav fick ett! :) Kram!

Itsallaboutme: Oh herregud! Tur att vi har barn så vi inte kan gå så långt.. :D Dessa gullekillar vi har! Och jaa, underbart med paket, jippi! Kram och trevlig helg!

Heffamamman: Emmapiraya.blogspot.com går ingenstans utan mat. Det syns på hennes stadiga kroppsbyggnad.. :D Ha en SKÖÖN helg! Kram!

Anonym: Tack! :) Vem är du, om jag får fråga? Jag blir alltid så nyfiken! :) Kram och trevlig helg!

Taina sa...

Det var ju ett annorlunda intresse, dvs vindkraftverk. Är det själva konstruktionen eller är det miljösidan av den som han är intresserad av? Själv har jag haft en hel del med vindkraftverk att göra i jobbet. Kan inte påstå att det är en hobby men en jäkla bra alternativkälla! Finns MYCKET kvar att göra där.

Vad roligt det är med paket. Mina vänner och släktingar har inte kommit på att skicka något till mig hit. Ever. Måste ge dem en hint...men HUR?

Kram kram

Ebba Christina sa...

Hej alla. Fredagstemat "Show and tell" verkar så spännande. Att kommunicera med kvinnor över hela världen ser jag fram emot.
Jag har kommit med genom Marianne "På nya äventyr" och håller nu på att lägga upp er på min lista.
Min adress är http://minbloggebbas.blogspot.com/
må så gott och väl mött i många diskussioner..../Ebba

Emmama sa...

Taina: Det ar miljosidan och funktionen och allt. Han drommer om en egen wind park i Kenya dar han har mark. HAFTIGT att du ar i branschen, vad ar det du gor? Kram!

Ebba: Valkommen, ska kolla in din blogg nu. Snart ar fredagstemat gang! :)

Taina sa...

Både maken och jag jobbar åt ett av världens största kullagertillverkare. Svenskt :)
Dessutom jobbade jag åt en av enheterna som tillverkar kopplingar som också är en komponent till stora kraftverk. Jag jobbar med kvalitetsfrågor.
Vad häftigt med denna dröm om en egen vind park på sin egen mark. Det är så mycket energi man "tillverkar" på ett miljövänligt sätt. Tyvärr tycker en del att det är fult med dessa parker. Själv tycker jag de är vackra där de står och snurrar på ett majestätiskt sätt. Hälsa "gubben" det :D
Kramar

Emmama sa...

Taina: Aha, vad kul, det visste jag inte. Halsningen ska verkligen framforas, han kommer bli glad - det vet jag! :) Kram pa dig!

Anonym sa...

Anonym/this is me:)

Utlandssvenska i många år.
Afika.
Asien.
England.

Nu I Sverige.
Men längtar ut igen.
Nu änka.
Med vuxna barn utomlands.

Kanske "sticker" jag en dag;)

Tycker mycket om,att läsa om er utlandssvenskar.
Känner sååå igen mig.

Intressant också ,att läsa om ditt jobb.
Din humor är också spot on !

Kram från ett soligt Sverige:)

AND YOUR GUSTAV TAKES THE BISQUIT...SOOO SWEET..I LUV ;)

Emmama sa...

Anonym: Roligt att du berättade mer om dig själv, kul! :) Tack också för snälla ord om bloggen! Håller med om att det är så himla kul att läsa om alla utlandssvenskarna! Finns mycket spännande vardagar att läsa om!

Kram på dig!

Saltistjejen sa...

Hahahahhaaaaa!!!!!!!! Du är för rolig du Emma!!!! :-)
Men INGA DETALJER från dansen! WHAT????
Du måste verkligen fråga G själv lite mer!
kram!

Anna, Fair and True sa...

Vilken snäll mamma som skickar paket fast ni precis var hemma i Sverige! :)

Det är så roligt att Mwaniki fortsätter med sitt "när jag var 3 år gick jag 3 mil"! =D