torsdag, augusti 27, 2009

Sockerchock!

Lycklig blev den svenska mamman i Skottland när hon hittade denna nyhet! Finns den hemma också? Som en dröm och ibland är det okej med sockerchock till frukost.

Nu ska jag till jobbet som Gud bestämt att sätta en besvärjelse över. Är det inte det ena så är det det andra. Vi satt i grupp igår och funderade över om vi skulle skratta eller gråta. Vi beslöt oss för att skratta och jag fortsätter på det temat. Tar med en burk minestronesoppa att ha till lunchen - nu iväg!

KRAM och ha sköna torsdagar!

10 kommentarer:

Mia sa...

Ibland behöver man en riktig sockerchock för att vakna på morgonen! Ser mumsigt ut! Bra att ni valde att skratta åt eländet, det gör vardagen lite enklare. Kram!

KARLAVAGNEN sa...

banana(d)rama!

It´s all about me sa...

Haha, jag skulle seriöst aldrig äta sånt till frukost, snacka om näringsbrist! Dessutom skulle jag väl gå upp 10 kilo direkt och bli hungrig igen efter en kvart.. :D

Tror inte just de där finns i Sve, men jag vet inte, för jag har aldrig besökt den hyllan i affären;)

Saltistjejen sa...

Haha sockerstinna cereals finns iallafall HÄR i massor!!! fast jag gillar det inte så mycket. Jag är inte så hooked på socker så länge det inte handlar om svenskt lösgodis, saltlakrits och M&Ms..... Haha!
Hoppas det går bra på jobbet trots att det verkar lite dramatiskt där nu.
kram!

Taina sa...

BRA strategi! Dvs att skratta. Det behöver vi göra mycket mer av.

Sockerchock får man dagligen här i Amerikat om man inte ser upp. Har börjat kolla innehållsförteckningen på förpackningar och guuuuuuud vad mycket socker det är i allt då!

Kramar!

Miss Marie sa...

mmm, det där verkar gott! mumsigt till frukost! :)

Annika sa...

ja, jösses vad socker det är i nästan allt i detta land...corn syrup, socker etc. Det gäller att se upp!
men ibland är en sockerchock bara så rätt, hihi!!

Bättre att skratta än att gråta...

Kram!

lindaalvar sa...

Hur gick det på afrikanska festen? :) Hoppas allt är bra med er! Jag har ÄNTLIGEN fixat klart med allt inför flytten och ser fram emot att komma till Kenya på torsdag! Hälsa M och G! Kram

Anna, Fair and True sa...

Tror inte att jag skulle kunna äta det. Kan knappt få i mig Special K med bär för att det är för sött. Jag gillar godis men inte mat som är söt if that makes sense! :)

Emmama sa...

Mia: Ja, ibland kan det funka, speciellt i en liten skål med mer vettig frukost brevid! :) Ja, som vi skrattat denna veckan, men även gråtit. Nu är den över dock och vi håller lite helg. Kram!

Karlavagnen: Hoho! Klockrent!

Itsallaboutme: Sköna överdrifter raaaakt igenom den kommentaren!

Saltistjejen: Här är cerealkulturen STOOOR och det finns ett enormt utbud, allt finns! Mycket gott som är nyttigt också men även sånt här.. :) Kram!

Taina: Precis, mycket gömt socker, även i ”salta” produkter, man går aldrig säker! Strategin gick bra stora delar av veckan men det blev tårar också emellanåt. Kram!

Marie: Japp, äntligen nån som höll med! :D

Annika: Precis! :) Men visst ska man se upp, det är viktigt!

Lindaalvar: Det var superkul och jättelyckat! Ska lägga in ett recept så snart jag hinner för vi gjorde en goood kycklinggryta med aprikos och saffran! BLOGGEN??? Kram!!

Anna: Jodå, med en rågmacka till och lite frukt tyckte jag det var gott men som det enda till frukost hade det inte funkat alls.. :) Kram!