torsdag, mars 27, 2008

Allvarsamma chefen...

Mwaniki kom just hem och tog ut lillebarnet i trädgården. Har pratat med Pernilla som fyller år - graaaattiiiis! :D

Har försökt nå en av mina blivande arbetsgivare sen igår efter att de sökt mig och i eftermiddags fick jag äntligen tag på en tjej som jobbar med rekryteringen och hon var jättehemlig och ville inte säga vad det gällde alls utan lovade att hennes chef skulle ringa upp. Hon ringde tyvärr när jag var och hämtade GG och pratade in på telefonsvararen att det är nåt med min ena referens som hon vill diskutera imorgon bitti - på sitt kontor. Visst låter det allvarligt? Nu vet jag att de alla (de som lämnat referenser) sagt bra saker (två referensbrev har jag sett - jättepositiva - och den andra har sagt "var inte orolig för vad jag ska skriva, vi har bara gott att säga om dig") så det kan liksom inte vara det.

Tänk om jag råkat skriva i min ansökan att jag är läkare och kung och att dom nu kommit fram till att det måste vara lögn. Nu är jag liksom busted och ska förhöras om min lögn. "Inte är du läkare din simpla socialarbetare, erkänn genast", kommer dom säga.

Fattar verkligen inte vad det är som är galet men jag vet att jag inte tänker på nåt annat och att jag nog inte kommer sova. Men samtidigt, jag har ju rent mjöl i påsen (tack Pernilla för pepping) och detta gäller ju inte nåt av de två viktigaste jobben men ändååå. Läskigt att vara så hemlig och låta så himmelens allvarlig. Håll tummarna! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja sånt där samtal på " mitt kontor " är lite läskigt. hehe, Men som du säger så hart du ju rent mjöl i påsen och tror inte du behöver oroa dej för något.