tisdag, mars 25, 2008

Shoppa, shoppa, shoppa...

Läser mig till att det pågår en modebloggsdebatt i Sverige och eftersom jag är intresserad av min omvärld (höhö) har jag ägnat lite tid till att titta runt hos några av tjejerna, Blondinbella, Kenza och Ebba von Sydow. Vad säger ni om snacket om tjejers överkonsumtion och om de här bloggarna?

I min värld är det obegripligt att ha shopping/prat om shopping som ett jobb, hur intresserad man är av mode/design. Mycket på grund av respekt för övriga världsmedborgare. Jag känner många som har dåligt med pengar där den ena i hushållet shoppar alldeles för mycket och vet hur det sliter på deras förhållande och jag känner också människor som har mycket pengar (och också såna som tror att de har mycket pengar) som shoppar extremt mycket och där det inte känns i närheten av sunt.

Jag har fått heeeelt andra shoppingvanor sen jag träffade Mwaniki och jag är verkligen glad för det. Han gör av med kanske 150 kronor i månaden, ärligt (ja förutom räkningar och mat och så). Jag köper "onödiga" saker nångång och gillar att ibland köpa nåt till hemmet utan att den gamla av samma sak var sönder men det är verkligen måtta på det.

Men hur gör du och vad föredrar du? Shoppa upp den där femhundringen du har kvar i slutet av månaden eller spara den till en sämre månad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag shoppar enbart om jag vet att jag kan det...annars e det nätt o jämt det går ihop sig!
A-L

Anonym sa...

jag shoppar inte alltid helt nyttigt men aldrig dyrt. när jag hade jobb köpte jag ändå bara kläder en gång om året och då bara på rea..jag sparade allt till resor och jag har egentligen en större buffert sparat än vad jag behöver