torsdag, mars 27, 2008

Svensk TV

Klass 9a är ju fortsatt så bra TV att jag blir tokig av att det tar slut! Herregud vilka ungar! Och vilka lärare (förutom hon i SO som verkar vara lite on her bike ibland), men wow! Carro som det handlade mycket om nu sist vill jag har som dotter, kan någon ordna det kanske? Utan att hon sa väldigt mycket, ändå så varm och stor i tankarna - hon har referenser som många vuxna som lever i små små världar aldrig kommer få! Hon är en inspiration!

Sen hamnade jag framför barnmorskeprogrammet och jag grät hela programmet igenom. Vet inte varför jag reagerade så starkt men det var världssöta barn och supergölliga föräldrar. En ville snittas när hon var fullt öppen ("jomen, vi tar ett snitt va"), förstår ni nu hur borta man är när man ligger där..? :) Och pappan som vankade utanför förlossningsrummet och gick in när han äntligen hörde det efterlängtade skriket och pappan som skulle kolla könet på barnet men liksom inte kunde se och var helt snurrig och alla som grät och de fina mackorna och flaggan (japp, man får verkligen såna där goda mackor och juice när man varit duktig klart! :) ), ojojoj vad bra TV! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte annat än att hålla med dig! Fast jag har bara sett ett avsnitt av 9A. Jag glömmer alltid när det sänds :-(

egoistiska egon sa...

åh jag älskar 9a också! så jävla bra. jag gillar hur de intervjuar barnen!