fredag, mars 28, 2008

Vad pratar dom om?

Tänker ni ibland om vissa kärlekspar och vissa kompispar att du undrar vad dom pratar om? Jag kommer på mig själv med att göra det ibland. Inga namn och inga associationer till bilden men är ni med?

Jag är ju ofta inne på detta med människor som har en så liten referensram (inte minst på sistone där jag tagit upp detta i varannat inlägg). Men vad pratar dom om? När barnen sover och om TV´n är av?

Jag tycker samtal om stora saker gör att man som människa växer (djupa samtal och sockerkaka har liksom samma effekt) och vissa har så mycket vardag att mala om att det andra försvinner, eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är väl snarare vad jag och Thorsten INTE pratar om! Vi pratar om allt frå snillen-spekulerar-dumheter om oväsentligheter till riktigt intressanta saker som senast reformationen och Luther :-)

Emmama sa...

Men vad bra, samma här! :) Allt måste vätas och blötas i livet!

Anonym sa...

Ibland känner jag mig lite sådär... efter en lång dag när Oliver sover så blir man bara och sitta o dega i soffan för att man inte orkar nåt mer..
Och Oliver har fått en väldigt ful ovana att man knappt får en syl i vädret då han är med för HAN ska prata. Dags att få hit super-nanny tror jag...