onsdag, mars 26, 2008

Här lille gosse får du lite glass!

Det finns verkligen människor till allt! Gustav och jag lunchade på McDonalds idag och brevid oss satt en dam och åt glass. Hon var på alla vis trevlig och pratade mycket och hon var för övrigt uppenbart berusad vilket kanske var anledningen till att hon var ganska närgången. Hon berättade för Gustav att han nog också kommer få glass när han är färdig med sin lunch (vilket inte alls stämde, men men..) och att hon tyckte han verkade sugen på hennes glass. Jag tittar bort ett ögonblick och hör damen säga "dont tell mummy" och när jag tittar på Gustav har människan matan honom med glass - med sin sked. Så gör man självklart inte men jag blev helt paff och stum! Jag brukar kunna tala för mig och hade önskat att jag sa ifrån men vissa saker är för "ovanliga" för att man reagerar som man borde.. Hon är säkert inte mer bakteriell än nån annan är och det var säkert inte gift på skeden men ändå - oacceptabelt!

Nu ska jag svara nåt smart till de intressanta kommentarerna till inlägget om "att säga nåt dumt".

10 kommentarer:

Anonym sa...

What????????? Huvva!!!!!!

Ulrika

Anonym sa...

ja det e ju verkligen oacceptabelt
A-L

Anonym sa...

För det första hade jag flyttat om jag såg att damen var så berusad. Jag vill inte att Clara ska se sånna människor på nära avstånd. jag tar avstånd från allt vad sånt heter. och sen att mata honom...fy vad vidrigt av henne. men i hennes skick vet hon ju inte bättre. Stackars Gustav!!!!

Emmama sa...

Gustav ska lära sig att det finns olika typer av människor och att alla har samma värde och att det ofta finns tråkiga bakgrunder till missbruk och andra besvärliga beteenden. Gustav är totalt opåverkad av detta så tyck inte synd om honom, han har ju fått glass! :D Min poäng var ALDRIG att hon var vidrig eller hemsk mot Gustav utan handlade mer om min reaktion på en svår situation.

stina sa...

mne ändå..hon ville säkert bara vara snäll mot Gistaf, men jag hade verkligen frågat vard hon höll på med. Det handlar inte om att hon var berusad..INGEN okänd hade fått mata mitt barn.. ush..

Men jag håller med dig Emma, jag tycker inte mans ka "gömma" olika människor för sitt barn., jag tycker precis som dig på den punkten. Kram till er

Anonym sa...

Nej för fanken - min huvva-reaktion handlade inte om att hon var en läskig alkis som matade G med glass - utan att det var en vilt främmande person som tog sig friheten att göra det (nu fanns det ju dock en förklaring till det...)

Ulrika

Emmama sa...

Ulrika, jag tolkade inte ditt som nåt negativt! Vet vad du står för!

Exakt Stina, hon gjorde nåt snällt tyckte hon, och såklart skulle jag sagt ifrån men jag blev heeelt ställd. Dessutom hade jag inte vunnit nåt på att ställa till en scen eftersom Gustav var med. Och nej precis, man ska inte gömma vissa typer av människor för sina barn. Öppensinniga mammor ger öppensinniga barn!

Anonym sa...

Jag tycker inte att det va ok, men jag tycker att det är ganska osmakligt när vem som helst gör det, vet att det är många kompisar och mor och far föräldrar som gör likadant.Skulle själv ALDRIG komma på tanken. Håller med Stina om att jag hade sagt ifrån och att INGEN okänd får mata mitt barn med EGEN sked.

Emmama sa...

Nej det var såklart att gå över gränsen och det visar hur snabbt någon kan få tag på ens barn dessutom. Ingen skada skedd dock, det var bara så himla konstigt att jag satt där med tom blick och verkligen inte fann mig!

Anonym sa...

Det jag menade, som jag kanske inte fick fram, var att det l�skiga var att hon inte k�nde Gustav. Sen m�ste jag s�ga att jag vill att ALLA som t�nker mata mitt barn s�ger till mig innan, �ven om det s� �r en god v�n. T�nker p� ev. allergier ett barn kan ha....
Vilka vackra bilder fr�n din telefon!!!!