tisdag, mars 25, 2008

Job Centre Plus

Imorgon ska jag, tack och lov, på mitt sista inskrivningsmöte med Job Centre Plus, myndigheten som ser efter oss arbetssökande här. Det har varit otroligt intressant att vara en som kunde vara anställd där men som är kund där!
Jag har blivit gullad och bollad med och fått både rätt, fel och dubbla uppsättningar av papper hemskickade. Jag har blivit mycket vänligt och mycket märkligt bemött. Nu är det snart över och jag ska göra det jag är bäst på - jooooobba.

Jag kommer ta med mig alla mina erfarenheter därifrån ut i arbetslivet och framför allt tar jag med mig det till social security tribunal ditt mitt ärende ska i maj. Har ju överklagat avslaget om rätten till arbetslöshetsersättning och har fått hjälp av en man som ska vara min representant i tribunalen då vi har vår "hearing". Vi träffades förra veckan och hade vårt första förberedande samtal. Hade med min maskot Gustav till detta möte och han hade roligt, speciellt när jag kastade en penna rakt i nyllet på snälla, hjälpsamma mannen.

Jag känner mig väldigt lugn inför detta eftersom det är min fullkomliga övertygan om att jag har rätt till ersättning och detta ska bli en viktig erfarenhet, oavsett hur det slutar.

Ge gärna exempel på myndighetserfarenheter här!

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Kolla med EG-rätten vetja!

Emmama sa...

Absolut, det är gjort! Reglerna här är att de kan bestämma detta utifrån vad de tycker medan det i tribunalen är en advokat som bestämmer utifrån lagar och utifrån ett antal specifika frågor som (vars svar) ska ge svar på hur stadigt jag bor här.. Det borde gå bra men man vet aldrig såklart...