lördag, mars 15, 2008

Böcker och bröd...

Började läsa denna bok igår, när jag läst ut "En sorts kärlek" som jag storgrät till. Ville inte pausa nångång de sista hundra sidorna men blev tvungen för GG såg så orolig ut när jag grät och det går liksom inte att förklara att "jag är okej men ledsen för att boken är sorglig" för honom. Men herreGUD vilken bok det var! Den satte sig! Karljävel dock. Jävla karljävel.
Didions bok "Ett år av magiskt tänkande" är väldigt vacker, den ska jag läsa lite i nu. Och njuta av att det återigen doftar nybakade frallor som vi ska käka till frulle imorgon..

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

och den läste jag i början av året. ett år av magiskt tänkande alltså. jag tyckte kanske inte den var lika bra som jag hört andra säga precis när jag läste den - men den är en sån bok som ligger kvar i huvudet länge länge efteråt. och på det sättet är den fantastisk.