onsdag, mars 05, 2008

Cykelbanor i Skottland


Cyklade länge runt här i tron att det inte finns några cykelbanor. Men det finns det visst sa en kompis. "De där två gula linjerna", sa hon och pekade i marken, "det är cykelbanan". Nu har jag fotograferat en cykelbana i närheten för att kunna visa er. Storslaget, eller hur?

Notera också de typiska aberdeenhusen i bakgrunden. ALLT I HELA STADEN är byggt i granit, det är fantastiskt! Men många dörrar är gröna, röda och blå och folk har massor av blommor så det är ändå himla fint! :) Jag blir mer och mer förtjust i den här staden ju mer tiden går..

6 kommentarer:

citronlime sa...

Hihi...det gäller med andra ord att vara himla koncentrerad och säker när man cyklar ;D
Men om man är ute och cyklar med sitt barn, och vill cykla på utsidan, så barnet är skyddat...hur gör man då?!
Blir det böter om en bil kör på den gula linjen?
Mycket funderingar... ;)

Anonym sa...

Jösses så brett... :-D
Jag måste säga att jag njuter av din blogg. :) Ständigt uppdaterad med nya roliga tänkvärda saker. Keep on rocking girl.

Emmama sa...

Skydda barnet my arse, det kan man inte. Jag är skiträdd för cykelbanorna och cyklar på trottoarena och går om jag får möte.. Alla bara ler och vinkar för de har nog aldrig sett en cykel förr! :)

Anonym sa...

haha... det var det roligaste jag har sett! :-D Jobbigt om man får möte, eller är det enkelriktat?! ;-)

Anonym sa...

Jag måste dessutom hålla med Sussie om att du har en väldigt bra blogg! Jag älskar att du uppdaterar så ofta, alltid finns det något nytt intressant att läsa om! :-)

Emmama sa...

Åh tack du också, vad kul! :)

Cykelbanorna är faktiskt enkelriktade, finns även en på andra sidan gatan TACK OCH LOV.. :)