onsdag, mars 05, 2008

Klass 9a

Nytt avsnitt igår, så jäkla bra! Jag är dessutom extremt fascinerad av skolmiljön som sådan, säkert för att jag tycker att kids är det bästa som finns! Alla barn! Rutiga och fyrkantiga, enkla och svåra barn.

Tittar ni också?

Kemiläraren är så duktig! "Det blir lite rörLigt" ibland men inte för mycket. RÖRLIGT och inte rörigt! Bara det - vilken viktig inställning!! Det finns så mycket skol- och förskolepersonal som inte klarar av att barn är olika och att vissa barn är lite rörLiga att de slår på stora trumman för småsaker. Här finns exempel på nåt annat och jag älskar det!

Och Ala är en mycket speciell och intressant pojke! Åh vad jag hoppas att Gustav, om några år, kommer beskriva mig så som Ala beskrev vad som är bäst med hans mamma:

"ALLT, hon är den bästa mamman, jag svär! Hon är grym! Kan du hitta en
bättre mamma och jag ger dig hundra spänn".


4 kommentarer:

citronlime sa...

Jadu, det finns vissa som jobbar inom förskolan och skolan som man undrar hur de tänkte när de valde den utbildningen!!!
Barn är barn och ska få vara barn. Tänk om alla barn satt stilla som tysta möss...vad skrämmande! Bara för att det är lättare och bekvämare för oss vuxna! Så hemskt!

Absolut, skulle mina barn beskriva mig så när de är i den åldern så skulle jag lipa och inte sluta krama de på hundra år typ.

Emmama sa...

Håller helt med! Friska och normalutvecklade barn är arga ibland och de testar gränser och går över givna gränser! Det ska personalen veta och klara av!

Anonym sa...

åh, jag fattar inte varför jag bara missar det där programmet hela tiden. Har bara lyckats se ett avsnitt, men jag vill verkligen komma ikapp. Går det att se på webben?
/Sara hd

Emmama sa...

Kolla svt.se/europa, där finns det!