onsdag, mars 12, 2008

Kostnadsmedvetenhet!

Gustav och jag har varit på stan och myschlat runt ett tag nu, det var mysigt för det är soligt och ganska varmt (hur jag nu vågar säga det är en gåta - nu kommer det regn inom en timme)... Nu efter lunch soamnade GG och jag kollar mailen och läser ALLA kommentarer jag får till bloggen, superkul! :)

Var även på Job Centre Plus där man som arbetslös måste visa upp sig på bestämda dagar varannan vecka. Sen var vi på konservshopping för vi hade varken tonfisk, majs, krossade tomater eller butter beans hemma och det måste man ju ha.

Detta handlade vi sedan på poundland och det kostade totalt just under hundra kronor. Det är extremt billigt här om man vet vart man ska handla vad! Och sånt är jag expert på! Man blir väldigt kostnadsmedveten när man inte har nån inkomst...

Två burkar Nescafé (mellanstorlek)
4 kg tvättmedel
3 frp chocolate chip cookies (ett paket var till Heidis barn, hoho)
1 Adidas Spraydeo
Natusan barnolja
3 frp våtservetter

Bra va? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger än en gång, måste vara ett släktdrag.
Ja du vet vem jag tänker på hihi.
Mycket bra att få så mycket för under hundringen det skulle din farfar med tyckt e jag alldeles säker på.
kram A-L

Anonym sa...

jag älskar också att leta efter billiga saker och är en riktig hamster emellanåt när något är billigt! :-) Det är kul att fynda! :-)