söndag, mars 09, 2008

Ljugbarn!

GG vaknade alldeles för tidigt (halv sex) och ingen av oss orkade upp lika tidigt så han gick och pysslade lite själv. Efter ett tag går Mwaniki upp och han och GG är tillsammans i köket och grejar. GG kommer in till mig och vi pratar lite... Ungen går sen tillbaka till Mwaniki och säger med den lillaste ynkligaste rösten att:

- Mamma push me (!!!!!!!!!!)

Vad säger man!? Har självklart inte rört honom men han var nog sur för att jag inte gått upp. Fy for the fabian vad små barn kan luras! Nu blir det hundpensionat!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ohjeah.. ungar kan ljuga riktigt ordentligt. Oliver drar sådana valser ibland att man riktigt blir med munnen på vid gavel.

Han kan tex fråga om godis och Kenneth säger nej, så kommer han till mig o jag säger nej.
Då HÖR jag hur han går tillbaka till Kenneth o säger "mamma sa att jag får!" Eh....

citronlime sa...

Känner igen det där. Både Lilja och Lotus har sagt mer än en gång att vi gjort både det ena och det andra på de...

Anonym sa...

Ja det känner man igen det där m godis!
A-L

Anonym sa...

Hehe, ibland är det kul. Men när det blir allvartligare saker är det inte kul. Vi hade en unge på dagiset som ljög och sa hon blev slagen av mamma. Det blev väsrta saken som visade sej inte stämde. Usch, stackars mamma.