lördag, november 22, 2008

Det finns inga dåliga väder!

Oj vilken snöyra vi har! Samma hos er? Jättemysigt tycker jag men Mwaniki menar att dåligt väder (och detta är tydligen dåligt väder) är en bra anledning att vara inne så honom fick vi inte med oss ut. Jag berättade såklart att det inte finns nåt dåligt väder utan bara dåliga kläder och han tittade på mig som om jag sagt nåt elakt om hans mamma. Det finns nämligen INGET som provocerar Mwaniki mer än det lilla käcka väderinlägget! Dessutom tycker han att det inte bara finns dåliga väder här utan också dåliga kläder. Tex tajta jeans på män. Vi har mycket att diskutera vi.
Det var tyvärr extremt lös snö idag men eftersom jag är av det påhittiga slaget så kom jag på att vi ju faktiskt kunde göra en liggande snögubbe, det funkar även med lössnö! Det blir dagens tips!

5 kommentarer:

Anonym sa...

SNÖ??? Här har vi strålande sol idag och plus 4 grader :)

Anonym sa...

Här är det minusgrader men ingen snö. Stackars M som har sådana väderproblem, han skulle passa finemang på ett ålderdomshem=)

Saltistjejen sa...

Å vilken bar idé med liggande snögubbe!! :-)
Här är jättekallt nu men ingen snö.
Kram!

Anonym sa...

ååååh- gullig snögubbe. och gullig snöpojke också. vad underbart mysigt ni ser ut att ha.

Marianne sa...

Hahaha, han är för rolig Mwaniki! Men vi har inte snö. Vi har sol och 26-27° om dagarna.