fredag, november 07, 2008

Show and tell - godis!


Massor av bloggare håller på med nånting som heter Show and Tell på fredagarna. Denna månaden har Marianne bestämt temat och dagens fredagstema är GODIS! Av min kroppshydda att döma kan man tro att godis är nåt som ligger mig väldigt varmt om hjärtat men egentligen är jag nog mer av en matgris än en godisgris. Dock har ju mina favoriter! Jag ääääälskar mormors löständer, filidutter, daimkolor och punschpraliner. Detta kan ni hemma gärna skicka hit med jämna mellanrum alltså. :) Filidutter har jag inte ätit på två år säkert, måste bli ändring!!

Just nu har vi en massiv godisväska hemma, allt tack vare besöket från mamma och pappa tidigare i höst. Det finns massor av göttis i den och den töms.. sakta men säkert.. :)

Absoluta favoriten! Även punschrullar tillhör mitt favoritgodis, om man nu får kalla en kaka för godis.
Kul tema, för resten av månaden gäller följande teman:
Fredag 14 november: Fönster
Fredag 21 november: Smycken
Fredag 28 november: Julklappsbestyr

Andra fredagstemaskrivare hittar ni här:
Är ni fler, säg till! :)

11 kommentarer:

Petchie75 sa...

Mums, punschpraliner är såååå gott! Men vad är filidutter??? Jag har aldrig hört talas om det godiset och det är svårt att se på den lilla lilla bilden vad det är...
Punschrullar kallar vi dammsugare och de är också mums. Min bror gjorde mig väldigt sugen på sådana förra veckan då hans Facebookstatus var att han åt orange-Halloweenfärgade-dammsugare ;-) Konstigt nog gillar jag egentligen inte punsch som dryck men godis smaksatt med punsch är jättegott.
Trevlig helg!
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Håller med Petra, punchpraliner är så gott. Dem hade jag nästan glömt! Tänderna var roliga på bild, men de är väl stor att ha i munnen tycker jag! Så lämpligt med en godisleverans att ta foto på!!
Jag lägger till dig på listan. Glöm inte att kolla runt och ommentera hos andra som är med i temat!

Anonym sa...

Jag har aldrig hört talas om sånthär bloggande ens... :)

Anonym sa...

Jag kan inte ha massa godis hemma, jag äter upp ALLT, gärna på en gång. Vad duktig ni är som kan ransonera, hehehe

Annika sa...

Kul att du hoppade på temat!!
Det är alltid kul att se allas tolkningar av ämnena.
Jag undrar också vad filidutter är?
KRAMIS!!

StrandMamman sa...

Välkommen med på fredagstemat!
Punschpraliner är jättegott, mmm! Också jag undrar vad filidutter är för nåt??
Trevlig helg!

Susanna sa...

Åh, vad jag blir sugen på svenskt godis när jag läser ditt inlägg! Visserligen kan man köpa svensk Daim i mataffären, men efter det tar det stopp... Får nog be mina föräldrar skicka godis hit snart! :)

Marianne sa...

Filidutter har jag aldrig hört talas om! Det måste jag spana efter när jag åker hem nästa gång. Punch älskar jag, men punchpraliner är mer sistahandsgodis för mig. Det är för vuxen smak : D

Nu när jag har läst godisbloggar hela förmiddagen och ätit fruktkolor hela tiden börjar jag få ont i magen! Kanske dags att ta en liten paus och jobba i stället?

Ha en skön söndag!
Kram!

Jemayá sa...

Hej! Vilken söt pojke på bilderna här uppe!!! Detdär med mormors löständer var också något helt nytt för mig...vad månne de smakar (är itne säker på att jag vill veta :). Hälsningar Ulla

Anonym sa...

Oj, det här lät intressant och som något jag måste kolla upp! :)Med vad är Filidutter??!! Aldrig hört eller sett!

Emmama sa...

Petra H: Samma här, är ingen punschdrickare men i kakform - jummi! :) Läs nya inlägget om filidutter så får du veta mer! Kram!

Fritt ur hjärtat: Jag ääälskar de där löständerna, lagom stora.. :) I UK är de mycket mindre än i Sverige och inte alls lika goda tyvärr.. Kul med fredagstema! Kram!

Sussie: Det är som slam nästan! :) Kram!

Lala: Godis kan jag ransonera men inte chips.. ;) Kram!

Annika: Kul med alla olika tolkningar ja, bra att jag hängde på! Nu finns ett inlägg om filidutter du kan läsa! :) Kram!

Strandmamman: Tack, det var ju jättekul att skriva om godis! :) Filidutterna har nu förärats med ett eget inlägg så läs gärna det! :) Kram!

Susanna: Klart de ska skicka godis till dig, hälsa från mig att det är ett måste när man är hemifrån! :) Kram!

Marianne: Inlägg finns nu om filidutterna! Be din man köpa med nästa gång han är i Ikea-town!
Hoppas du fått mycket jobbande gjort idag! Kram!

Jemayá: Hej och välkommen hit! Tack för fina ord om Gustav! :) Mormors löständer smakar typ... sött.. :) Som skumgodissvampar unegfär, fast godare! Testa! :) Kram!

Träningslyckan: Ja, kolla upp för det är riktigt kul och ju fler desto roligare! Filidutterna finna beskrivna i ett inlägg, KÖP! ) Kram!