onsdag, november 05, 2008

JA!!

Bilder: dn.se

YEAH, BABY, YEAH!! Hela världen kokar av glädje idag! Jag önskar alla kunde förstå hur stort detta är och förstå dess betydelse också för andra saker. Vi har varit med om något historiskt genom att uppleva denna dag. Det kunde ske! Hos oss började telefonerna ringa klockan 4.
På knackiga linjer från hela världen har människor ringt och skrattat, skrikit och gråtit av glädje!TV’n och datorerna har varit på sedan dess. Gustav som hela veckan sagt ”I dont lika Bama” verkar ha ändrat sig och gillar nu ”Bama”, det var ju för väl.

Vi är många som firar, även KENYA där det utlysts helgdag imorgon så alla kan fira ordentligt ikväll och inte behöva tänka på att ta sig till kontoret morgonen efter! Vilken grej va!

Här kan ni läsa om andra glada bloggare som firar och gråter glädjetårar idag!

Annika i Virginia, USA: http://kankaglenreston.blogspot.com/2008/11/obama.html

Marianne i Kairo, Egypten: http://nyaaventyr.blogspot.com/2008/11/congratulations-mr-president.html

Susanne i Nairobi, Kenya: http://varldenenligtsusanna.blogspot.com/2008/11/obama.html

Hillevi i Fredhäll, Sverige: http://www.hillevi.nu/2008/11/its-time.html

Om du också bloggat om detta och vill ha din länk här, säg bara till så uppdaterar jag!
Och om din länk är här utan att du vill det, säg till så försvinner den bums!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är med tårar i ögonen blandat med euforisk glädje jag tar emot beskedet att USA har fått sin första färjade president. Världen har fått nytt hopp.

Emmama sa...

Pappa: Verkligen, känner samma sak och det har kommit många tårar också från oss idag! VACKERT!

Anonym sa...

Jag var in här imorse o tänkte att NÄÄÄR kommer ditt glädjetjut? ;)
Men visst är det härligt. Jag tror hela världen, nästan, andas ut i en suck av lättnad.

Emmama sa...

Sussie: Wiiiiiiiiiiiii! :)

Annika sa...

Historia har skrivits! Det känns helt otroligt och alldeles underbart!!!
Jag är såååå glad!!!

KRAM!!

Susanna sa...

Det är UNDERBART! Obeskrivligt. Historiskt. Jag grät när jag lyssnade på talet inne på en skönhetssalong här i Nairobi imorse. Go Obama! :)

Anonym sa...

Detta ÄR fantastiskt! Jag är glad över att få vara med om det (men ledsen att det inte skett tidigare) och ordet ÄNTLIGEN står för många viktiga delar i detta val - en färgad man, för miljön, emot Irak-kriget,,,, you name it!!!

JAAAAAAAAA! :-)
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Ja jag håller m alla er andra verkligen en stor glädje att en färgad har blivit president.
Kram A-L

Emmama sa...

Annika: Verkligen! Det blev mycket champagne, hoppas jag! :) Kram!

Susanna: Hoppas ni alla haft en bra ledig dag idag! ;) Kibakis första vettiga beslut.. Kram!

Ulrika: ÄNTLIGEN är verkligen ordet!! Kram!

A-L: Japp, det gick!! Kram!