söndag, november 23, 2008

Höjdpunkter och elljusstakar!

Ny vecka på gång och nya roligheter! Jobbar lagom mycket med flera halvdagar och det gillar både jag och Gustav! Ser allra mest fram emot mys med Gustav (har haft en jättestressig jobbvecka med mycket extramöten som jag flexar av tid för kommande veckan), Petras brev med bland annat ETT HALVT KILO FILIDUTTER- JIPPI (och på tal om det fick jag ett stooort brev med svensktgodis från Frida i förra veckan, jag göds ordentligt, gött) och utekväll med jobbgänget på fredag kväll! Ska dessutom köpa lite julklappar, unna mig sushi från kompis Heathers favvoställe på The Market och dricka många pepparkakslatte på Starbucks.

Dessutom har jag börjat julpynta lite. Snöar det ute så får man julpynta även innan första advent, det vet ni väl? Så lyder jullagen, paragraf 2, 3:e stycket, 12:e raden. Där står det också att man får bli heligt förbannad på elljusstakar som inte funkar så jäklar vad jag ristade och slog på våran förrut. Hur svårt ska det vara att bara fungera? Som om jag skulle kunna gå omkring och vara sönder hela tiden, det hade ingen accepterat. Elljustakar tar sig en väldig massa friheter hela tiden. Nog får det vara nu, NOG.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jahhh.. vi har dragit fram julpynt. :)

Anonym sa...

Vi kör på fredag. Ditt paket som lades i postsäcken idag se rmärkligt ut enligt posttanten. Hon tittade lite skumt på mig när jag sa att det innehöll mer ett halvt kilo godis. Med min Ramonesmössa på huvudet ser jag nog ut som en langare=)

Emmama sa...

Sussie: Skönt att höra! :) KRAM!

Petra: Jippi jippi, borde komma på torsdag eller fredag, underbart! Jag ska handla till er på lördag när jag ska till den bästa affären. KRAM!

Marianne sa...

När får man julpynta om det ALDRIG snöar?