söndag, november 23, 2008

Mer snö och arg unge

Idag var vi här, på Bon Accord Shopping Centre och tittade på julklappar och åt lunch. Det visade sig att även Gustav gillar sushi så jag fick snällt dela med mig. När vi såg tomtarna här ovan blev Gustav lite osäker, tog långsamma glidsteg bakåt och väste "I am scared of Santa". Men han vågade stanna en stund och jag sa att jag tycker tomten är jättesnäll och att han brukar ha med presenter när han kommer.
Nu har vi läst om Rapunzel och Gustav somnade till slut. Mitt i läsningen var det en arg kvinna ute på gatan som skrek (känner till henne genom jobbet och hon har lite bekymmer vilket gör att jag är ganska förstående). Men Gustav takes no crap from nowbody. Ungen reste sig upp i sängen och skrek: "SHUT UP, PEOPLE ARE SLEEPING".
Detta barn lär sig mycket så mycket skräp. Men jag kan erkänna att jag skrattar ännu! Den ungen har temperament!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Undra var han fått det temperamentet ifrån:)?

Anonym sa...

Hmn, det där är bekant. Tim är livrädd för tomten trots vetskap om klappar. Halvt kilo filidutter läggs på lådan idag=)

Anonym sa...

Haha! Way to go!

Anonym sa...

ha,ha....Vad skrattade vi åt innan lille älskade Gustav kom till världen egentligen???!!!
Annelie

Emmama sa...

Frida: Från dig! :)

Petra: Måste öva här med lite tomtesnack så han inte blir rädd på julafton.

Sussie: Ja faktiskt riktigt kul! :)

Annelie: Kan man verkligen undra! Och vad gjorde jag?