lördag, november 22, 2008

En sak till om väder och the bushman

Mwaniki har föresten en väderåsikt till som är rolig. Han menar att det mest obegripliga med Sverige är att vi har väderpresentatörer på TV under september, oktober, november, december, januari, februari, mars och april.

"Alla vet ju att det kommer vara skitkallt och regna minst varannan dag. I november blir det ännu mer skitkallt och regnet blir snö. Hur kan någon få lön för att berätta detta för er?"

Mwaniki menar att i september kan vädergubben säga "nu blir det iskallt, ses i april. Ta med er paraply ut och kör försiktigt om det är snö".

9 kommentarer:

mimmi sa...

Haha jag håller nästan med.. Jag kollar nästan bara på vädret under sommaren..men nu vet jag ändå att det blir kallt, blåsigt o ev regn..

Anonym sa...

HAHA, så rolig han är.. Fast ni är ju en rolig och härlig familj. Säg till om ni skall ha en aupair så kommer jag med en gång :D

Anonym sa...

Han vet minsann både det ena och det andra den där mannen. Adressen Emma måste jag ha...skriv till fockylocky@gmail.com
datorn raderade allt i min mailbox häromdagen.

Anonym sa...

Jag håller faktiskt med! Helt onödigt att kolla på vädret dessa månader :)

Anonym sa...

Håller med Mwaniki angående vädret.Vill även säga att min kära make oxå HATAR män i tajta jeans ha ha ..............han säger att han inte vet vad han gör om K och A kommer hem och är klädda så! Han blev verkligen förvånad när han såg min kompis 13 årige pojke som är lite av en rock kille vara klädd i helt svart kläder och tajta jeans. Ja sa till honom att där finns värre saker att oroa sig över eller vad säger du?kram och ha en fortsatt trevlig helg!kramiz

Anonym sa...

Jag har inget emot män i tajta jeans, däremot absolut HATAR jag när de visar kallingarna o halva sjärten. Fast å andra sidan är det väl inga MÄN som gör det...

Anonym sa...

Hahahahahaha:D Men säg det där med SNÖ extra tydligt för halva Sverige brukar ju sluta fungera då snön kommer. "Va? Kommer det snö nu i december?????"

Anonym sa...

Haha, den var bra. Och sann. :)

Marianne sa...

Hahaha, han har ju rätt till viss del. Ännu mer obegripligt är nog att det finns väderpresentatörer i Egypten. Det blir sol i dag. Det blir stark sol i dag. Det blir jättestark sol i dag.