måndag, november 17, 2008

Gustav filosoferar vidare


Gustav börjar bli stor och han har mycket funderingar. Mwaniki och han satt och ritade under helgen och Gustav ville att han skulle rita en "kille". Okej. Mwaniki ritade det med den bruna pennan.

"Men han ska ha snopp", sa Gustav.

"Okej, rita en då", sa Mwaniki. Vilket Gustav gjorde.

"Inga boobs, han är kille", fortsatte Gustav.

"Men killar har boobs också", sa jag.

"Okej, jag rita boobs nu", sa Gustav, och ritade ett på killens mun och ett i hans hand. Min tolkning är att Gustav menar att killar har ett bröst vid munnen när de ammar (vilket Gustav gjorde så pass länge att han minns det) eller i handen (Gustav är lite klämmig av sig). Jag tyckte detta var så intressant! Han har börjat med den är typen av snack nu.. Vill passa på att förtydliga något om texten kring duplogubbarna som pussades. Gustav har givetvis inte sett oss pussas på det viset och jag förstår av kommentarerna att det uppfattats så. OJ, inte min mening, sånt är jag för pryd för att ens tänka! :)

9 kommentarer:

Petchie75 sa...

Men äsch, det trodde inte jag iaf - det är ju mycket möjligt att några större barn på dagis har lärt Gustav att leka så med leksaksgubbarna... Barn med äldre syskon kanske? Eller så är han bara smart ;-)
Kram!!

Emmama sa...

Petra H: Han är bara smart! :D

Bara Lisa sa...

Jag trodde inte det heller. Han får intryck från omvärlden och grubblar. Inget konstigt alls! Jag tror du är den sista som skulle kunna genomföra något sådant, det vore oredigt! :)

egoistiska egon sa...

gud så roligt, haha! förstår att du tycker att detta är intressant. och vem har trott så, att ni skulle vara "grunden" till duplogubbarna? och om det var så, är det hela världen? det är ungar, de fattar såååå mycket mer än vad man kan tro! :)

Anonym sa...

intressant... borde sätta mig ner o rita med oliver på det viset... jagbrukar mest se det som en stund med pyssel. jag slammar o han ritar. ;)

Emmama sa...

Lisa: Javisst, redighet går före fall vet du!

Egon: Jo det vore ganska mycket hela världen faktiskt, barn som förstår ska inte se sex - min absoluta uppfattning! :) Och jaa, de fattar mer än man vill nästan.. :)

Sussie: Mysigt det låter men kolla vad han ritar och fråga mycket, de har mycket i huvena de där små barnen.. :)

Anonym sa...

jo, självklart kollar jag vad han ritar o han berättar också mkt, men jag kunde kanske vara lite mer aktiv.

Emmama sa...

Sussie: Slam är ju allvarliga saker.. :)

Unknown sa...

HAHAHA! Jag tänkte först när du skrev att han placerade en boob i handen och en i munnen för att det är där killar brukar placera tjejens boobs på lite äldre stadie :D