måndag, november 17, 2008

Hej, grattis och TV-tips!


Sverker Toreskog talar. Idag ska han på middag klockan 7, ska ni med?

Oj, det blev inte mycket bloggande förra veckan.. Hade två riktigt bra dagar i Glasgow, bästa workshopen jag nånsin varit på med riktigt inspirerande gästtalare och en superkul workshop om hur man kan använda drama när man jobbar med unga människor! Dessutom har dom ju så fin sushi där, också viktigt! :) Har alla bilder hemma så jag får återkomma med just det.

Helgen var bra! Tyvärr hade GG en sväng av kräksjukan i fredags och det mesta den dagen fokuserade på just det. Hade lovat honom lite godis efter middagen den dagen (innan han blev sjuk givetvis) och det mindes han trots att han blev sjuk. Han gjorde det man gör när man har den sjukan, torkade av munnen med tröjärmen och sa ”får jag godis nu?”. Dessa barn, det är underbart!

OCH:

GRATTIS Sandra som blivit mamma!!

Missa inte ”Klockan 7 hos mig” (eller vad det nu heter) denna veckan! Sverker som är med är min svågers häftiga pappa! Det kan bara bli fantastisk underhållning, missa inte!! Jag kan inte se det här, buhu, rapporterar ni om hur det var?

Ha nu bra-a måndagar runt om där ni är! Nu kommer strax min kollega Heather med sushi, en liten dos varje dag funkar bra.. :)


KRAM.

8 kommentarer:

Anonym sa...

åh fy... att vara såå sugen på godis, hehe

Annika sa...

Sushi är bara så GOTT! Jag håller med dig om att man kan äta det varje dag (åtminstone skulle jag kunna det)
Men kräksjukan...INGET vidare, hoppas att resten av familjen blir sjuka...
Ska försöka kolla Sverker!

Emmama sa...

Sussie: Ja dessa ungar!! :D

Annika: Tar det som en felskrivning, du vill väl att vi ska vara friska..? :)

Anonym sa...

HATA kräksjukan, jag är mer än livrädd för det. Hoppas givetvis att ni andra klarade er ifrån den pinan.

Marianne sa...

Skönt att det blev så bra i Glasgow och att hotellet var fint och allt. GOTT med sushi, jag har inte fått det på en hel vecka nu och abstinensen börjar sätta in ordentligt. Det kanske var därför jag kände mig lite svag och trött i dag?

Hoppas Gustav blir frisk fort så att han kan få lite godis!

Kram!

Anonym sa...

Halv åtta hos mej, heter de...men en halvtimma hit o dit kan ju kvitta! De va kul o se o på onsdag ska han ju stå för middagen. Hon som va värdinna idag hade en katt som hjälpte till o drog sitt strå till stacken, en död fågel på dörrmattan när gästerna kom o en död mus inne i huset. O när hon vände ryggen till provsmakade den räkorna som skulle va t förrätt!! Ha ha. Kram Annelie

Emmama sa...

Petra: Jag vet, det är riktigt ångest att kanske få den där sjukan.. KRAM!

Marianne: Han är på fötter och fick en bit godis igår, gladare kille får man leta efter! KRAM!

Annelie: Haha, kul med rapport! Visst är Sverker killen hela dagen! KRAM!

Anonym sa...

helt sjukt rolig man det där!en annan sjuk sak är att jag vet vilka dom där tre filurerna är.haha!lite komiskt,,synd att du missar,jag skrattade verkligen MED honom..:)