torsdag, november 20, 2008

Ny variant av "jag ska bara"..

Det var inte precis så att Gustav hade nån lust att somna ikväll. Sagan var slut och han skulle sova och jag satt brevid hans säng. Var tredje minut i 40 minuter sa han nåt märkligt bara för att slippa somna. Det lät så här:

Tystnad.

- I am Gustav. Du är Emma.

Tystnad.

- Whats that noice? (Det var knäpptyst)

Tystnad.

- You släcka lampan now.

Tystnad.

- Pappa like släcka lampan. Not very goood.

Tystnad.

- You köpa books i afäääjen. Good boy, mami.


Sen sov han plötsligt. Det är sövande att natta barn. Lugnt, skönt, (hyffsat) tyst och mörkt. Men man vill ju klara sig igenom det för att få lite egentid efteråt. Med tanke på hur trött jag är skulle jag kanske valt att somna jag med...

4 kommentarer:

Marianne sa...

Hoppas du har sovit gott!

Emmama sa...

Marianne: Inte alls, dessvärre. G vaknade halv fyra och var vaken i två timmar.. Oooh, segt idag.. Kram!

Bara Lisa sa...

Hehe, vilken charmör.

Jemayá sa...

Vad uthållig du är - jag gick till datorn för att kolla fredagsbloggarna, Daniel sitter på soffan och kollar en Gustav-film (öh, katten, du vet :). Orkar inte ens försöka få honom i säng, då allt var "nä, nä" då jag försökte för över en halvtimme sen. Men nu börjar det nog bli dags. Tycker om att läsa din blogg - du har en trevlig stil att skriva. Har själv bott en vinter i Sheffield, det är ju litet ditåt du bor :), så det är skoj att bli påmind om GB också via din blogg! Hälsningar Ulla