söndag, november 09, 2008

Jag ska rädda er från ovissheten!


Ni är så många som frågat om filidutter att svaret till er kommer i inläggsform! Ni lever nämligen ett ickekomplett liv om ni inte då och då äter filidutter och det måste det nu ändras på! :)Tänk er små runda hårda godisar som först har ett tunt laktritsskal, sen är en söt och god rund boll och
som till slut blir sura, hur gott som helst och ingen beskrivning är god nog! Finns bland lösgodiset och i påsform (märke Konfekta) så något ska ni nog kunna hitta om ni är i Sverige. Vi utomlandsingar får hoppas att våra svenska vänner läser och fööörstååår att de ska skicka oss en påse.. ;)
Bor ni i Älmhult kan jag meddela att Ingvars tjorre (Ingvars Kiosk på tonårs-ska) har filidutter (eller åtminstone hade när vi gick på Linné och stannade till där på vägen hem, 1400 år sedan men ändå) så skynda dit och gör er beredda på en smakupplevelse av det extraordinära! ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

De där Filidutterna, det är inte de som smakar banan i slutet? Hur som helst så brukar jag plocka på mig ganska många av den varan när det vankas smågodis. Men aldrig att jag sett dem på påse!

Trevlig blogg förresten, den kommer jag besöka fler gånger.

Emmama sa...

Exakt, söt banansmak är det i mitten! Supergöttis! :) Äntligen en som visste vad det var! Välkommen hit, nu ska jag titta in hos dig!

Anonym sa...

Det lovar jag dig Emma, hittar jag dem ska jag skicka dig en påse med det och mormors löständer. Återkommer när jag har funnit det för en adress.

Anonym sa...

Ja det var ju synd att den kiosken inte existerar mer..men det låter gott iaf...fniss
kra A-L

Annika sa...

Asså, det är nog ngt jag faktiskt itne känner till. Låter smaskigt...MUMS!!!

Petchie75 sa...

Jättekonstigt att jag lyckats missa det här godiset som låter jättegott!! Ska absolut titta efter det nästa gång jag handlar lösgodis i Sverige - dvs någon ggr under 2009!

Anonym sa...

åh, det är sjukt gott :D / becca

Marianne sa...

Topp! Jag vet en som ska till Älmhult om några veckor. Han ska få instruktioner att leta upp Ingvars tjorre och köpa filidutter!