tisdag, november 18, 2008

Ooooooh!

Nog! Mwaniki är sjuk idag och det är alltid väldigt allvarligt när han är sjuk. Dessa bevingade ord har han sagt idag.

- Om en normal människa vore sa här sjuk skulle han inte stå ut i två dagar.

- Jag har aldrig varit så här sjuk.

- Jag förstår sjuka människor som åker till självmordskliniker. Jag förstår att de inte orkar leva.

Vad kan vi konstatera? Mwaniki är onormal, sjukare än när han hade dödlig malaria (vilket ju var varannan dag enligt alla hans djungelhistorier) och säger vansinnigt dumma saker.

Dessutom gör det ont när "jag gör så hääääär”, säger han och böjer armarna bakåt i en gymnast/akrobatställning.

"SLUTA GÖRA SÅ DÅ".

12 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Fnissar... :0)

Anonym sa...

Tänka sig att han är så döende utan att ha prickar på kroppen. Vad är han för sjuk? Hand,fot o munsjukan? Skratt

Anonym sa...

Är det inte ett drag som alla karlar har... ? ;)

egoistiska egon sa...

Ja, K är också döende varje gång han är det minsta sjuk. Mycket märkligt det där.

Anonym sa...

Ska du vara sådär hård mot din karl som är SÅ sjuk? ;-) Undrar vad det är som gör att killar oftast är sådär - jag tror inte på några större biologiska skillnader, förutom de uppenbara - mer de sociala, men man undrar ju...

Hoppas att han kryar på sig snart! :-)

Ulrika

Annika sa...

Fniss...Haha!! Ganska typiskt snack det där...
"Aldrig varit så sjuk"...
Måtte han krya på sig å det snaraste, för din skull :-)
Kram!!!

Anonym sa...

Killar skall ju alltid vara värst :D

Emmama sa...

Karlavagnen: Jadu.. ;)

Petra: Inga prickar men snart har han piskrapp över ansiktet!

Sussie: Det verkar inte bättre.. ;)

Egon: Irriterande så man blir tokig!

Ulrika: Höhö, det är hårda bud när man gnäller om INGENTING.

Annika: Exakt, för MIN skull.. ;)

Foxy: Med råge!!

Marianne sa...

Hahaha, ja du, tänk om vi hade kunnat lägga Klas och Mwaniki i ett rum och sedan dra ut och roa oss du och jag. Jag har ungefär samma visa här hemma just nu.

Då kanske han är för sjuk för att känna igen bilden på min blogg? För om han INTE känner igen den kan du vid framtida frukostdiskussioner bara säga: "Du vet ingenting om det där!" : D

Å, hahaha, jag kan inte sluta skratta!

Kram!

Anonym sa...

Ja tyvärr så e det nog ett syndrom som dom flesta karlar har...jag vet några till man ska inte prata illa om nå som inte finns men faktum e att min pappa var precis likadan...kram A-L

Unknown sa...

Haha! "Ni kvinnor klagar över att föda barn, ni skulle bara veta hur det känns för en kille att vara riktigt förkyld!" ;)

Anonym sa...

Hahahahahaha!!!! "SlUTA GÖRA SÅ DÅ". Klockrent Emma. Som alltid:)