lördag, november 22, 2008

Fredagstema, show and tell: Smycken!

Blir väl sparkad ur fredagstemaklubben nu när jag skriver fredagstema en lördag men jag har en mycket god anledning till denna förskjutning. Hade tagit bilderna och laddat över bilderna igår och fixat lite fika att ha framför TV´n när telefonen ringde.. Var "on call" för ett nattskift och eftersom jag behövdes där var det bara att åka till jobbet, tog 40 på cykel i absolut snöstorm, det glömmer jag aldrig! Var helt insnöad när jag kom fram!

Men fredagstemadags nu, smycken! Jag är ingen jättepinglig människa men har absolut mina favoriter.

Denna fina ringen fick jag av farmor och farfar när jag konfirmerade mig. Då tyckte jag den var jättepiiinsam eftersom den såg ut som en vigselring och jag hade den aldrig. Med åren har jag insett att denna ring är så nära jag nånsin kommer komma en vigselring så nu är den på varje dag, men på höger hand. Vill lämna plats på vänster hand, mirakel kan ju ske.

Här är min fina låda som jag har mina smycken i, den är från Indiska och jag gillar den mycket!

Favoritarmbanden och en favoritring till. Armbandet från Pilgrim har jag fått från min syster och jag älskar färgerna.

När jag är klädd i svart (alltid, immer, always) älskar jag att ha mina kenyasmycken på mig och här (uppe och nere) är några exempel.
Här är massor av fler fredagsbloggare som jag hoppas få tid att titta in hos under helgen! Nu ska det dock fixas frukost och sen ska vi ut och göra "sjönubbe". Ja, snögubbe.

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

vilken fin ring du fick vid konfirmationen! förstår att du inte använde den då, men som tur är så växer man ju upp o förstår saker o ting bättre! :) snygga kenyasmycken också!

Mia sa...

Vilka härligt färgglada smycken!

Cecilia sa...

Vilken fin ring!!Kenyasmyckena var också väldigt fina,häftiga.

Marianne sa...

Hmm, det där måste vi ju göra någonting åt. Visa honom vad som hände med Stieg Larsson och hans sambo. Det är en juridisk rättighet för barn och partner att man gifter sig.

Om du blir sparkad ur fredagstemat så gissa vad jag blir, jag har fortfarande inte skrivit om smycken, och det är nu MER än en vecka sedan.

Du har jättefina smycken, jag gillar dem från Kenya speciellt.