måndag, november 10, 2008

Hemska dag!

Vilken absolut skitdag jag har haft! Försov mig – IGEN – och vaknade tio minuter efter det klockslag som jag måste cykla hemifrån för att hinna. Bara det.

Stressade, ringde Ben och sa att jag blir lite sen, cyklade i extrem motvind de 25 minuterna till extrajobbet. Efter detta jobbet skulle jag vidare till ett möte (med riktiga jobbet) i andra delen av stan. Och jag skulle hinna posta lite brev och köpa mellis innan dess. PANG sa såklart bakdäcket och jag höll ärligt på att rasa i gatan, samtidigt som det swischar långtradare runtom mig.

Så, posta brev. Jag postar breven och när jag är utanför affären tappar jag min mössa. Det ser jag inte först utan börjar gå den 30minuterspromenad som det är till stället där jag kan laga cykeln. Oj, mössan! Vänder mig om, ser den ligga på marken, parkerar cykeln och går emot den. En äldre man hinner före och böjer sig efter mössan. Jag ler och sträcker fram handen för att få tillbaka mössan men människan säger ”finders keepers” (typ den som hittar den får den, eller först till kvarn) och går iväg med min mössa. Vad sa du till honom, säger alla. Vad säger man till en sån människa, svarar jag. VAR BöRJAR MAN? Inte ett ord yppades, jag blev helt chockad.

Okej, jag går emot stället som ska laga min punka. ”Men oj vilket old fashined gear system du har på ditt back wheel (men åh vilket gammeldags växelsystem du har), det där vågar jag inte försöka mig på att röra och jag montera ner det för att fixa däcket”.

Inga problem, jag går så gärna trettio minuter till till nästa ställe. Men det hann jag inte för mötet kallade. Så möte och mellis och buss tillbaka till den parkerade cykeln och så fixning av den. 35 pund, det sved. Så tillbaks till jobbet där jag skulle luncha (extremt sen lunch) och gjorde jättefin sallad och när jag öppnade min sprite så visade det sig att den hade skakat lite mycket som en rumpa skakar på ett disco så hela min lunch blev nersprejad. Fetan, tomaten och spenaten smakade lime och blött, inget vidare.

Nu ska jag sova, förhoppningsvis utan missöden.

”Stackars dig”, vill jag att ni skriver nu. ”Vad har du för kontonummer, låt mig sätta in en slant”, funkar också. Jag vill inte höra nåt käckt

23 kommentarer:

Petchie75 sa...

Näe, vilken himla sur dag!! Jag hade blivit sååå arg på den där gubben men när jag tänker efter så hade jag nog också blivit så paff att jag inte fått fram något!! Men du skulle ju så klart ha sagt att det var DIN mössa... Det är sådana dagar då man bara vill gå hem och lägga sig och vakna upp en annan, bättre dag.
Hoppas att din tisdag blir en toppen dag (oj, blev det käckt nu? sorry!).
Stor kram!

Anonym sa...

Det är genom motgångar man utvecklas, kämpa på och kom igen.

mimmi sa...

Vilken hemsk dag din stackare! Jag hade nog gjort precis som du om någon tog min mössa..bara stirrat och undrat vad som hände. Vad bisarrt!!

Jemayá sa...

STackars dig! :) Nä men faktiskt, jösses vilken otursdag du hade. "When it rains, it pours" stämmer ju verkligen in där. Och herregud vilken karl!! Han har verkligen samlat dålig karma på sig, får du ju trösta dig med. Men en annan dag måste det ju sen igen bara regna positiva saker över dig, nu har du den dåliga överstökad :)

egoistiska egon sa...

men oj! det där med mössan var ju SJUKT. jag hade nog bara gapat som du. kram och hoppas idag blir en bättre dag! (ps: stackars dig!)

Anonym sa...

Det med mössan låter som i någon "gömda kameran" eller nåt.. :-D Du fick mig att bara gapa med munnen genom att berätta det... :)
Stackars dig, vilken dag.
Till din tröst kan jag säga att jag har haft en skit-natt och varit vaken till 06. :P

Får jag din adress så ska du iaf få ett kort som piggar upp. ;)

It´s all about me sa...

Förlåt att jag skrattar, men den där gubben låter som ett skämt. Seriöst alltså, haha! Som tagen ur en film. Och jag nästan bara måste skriva nått käckt även fast jag vet att jag inte får, men men...ok, jag hejdar mig. Kram och hoppas du haft din otur för resten av veckan...månaden...mer!

Anonym sa...

Stackars dig Emma!!
Ja det var ju inget käckt..men vad fräckt av gubben!! Ja blev nästan chockad att en person kan göra så.
Tyvärr har jag inte så god ekonomi själv så jag kan inte sätta in nåt på ditt konto!!
KRAM A-L

Anonym sa...

Det var väl inte Helsingborgsmössan Gustav fick av Tommy och Monica. En Skotte och en smålänning på jakt efter samma pryl, det kan bli krig för mindre.

Della sa...

Stackars dig!

KARLAVAGNEN sa...

Stackars dig! Skitgubbe (han som stal mössan)!

Anonym sa...

Släpp sargen och kom in i matchen som vi säger:)ett tröstande paket ligger i fartgropen så watch out kära kusin,KRAM!!!!

Anonym sa...

Seriöst gubbfan, sug k*k hade jag nog skrikit. Stackars dig ja, ge mig adressen så kan jag skicka lite mormors tänder o praliner till dig. Vad gillar bästa G att äta?

Saltistjejen sa...

Men HIMMEL!!!!!
Hur kan ALLT hända en och samma person på en och samma dag?!?!?!???!!!!
Helt otroligt!!!
och du den där gubben Jag är mållös!
FINNS verkligen sådana personer?!?!?!?!???
Jag förstår dock att du blev stum, för sådana situationer är liksom så osannolika att man inte fattar vad som händer förrän det är försent. Och förrestn. vad ska man säga till en sådan person? Han måste ju varit lite retarded?????? För en normla människa gör väl ändå inte så? Jag kan förstå ifall det var en utomordentligt fattgi person i ettt fattigt land, där en stulen mössa skulle kunna betyda jättemycket för att man ska kunna hålla värmen. Men det låter inte så på din beskrivning av mannen. Näe! Fy!!!!
Stor KRAM gumman och hoppas du nu fått din dos at otur för minst ett par år framåt!

Anonym sa...

"Finders keepers".. jag skulle ha blivit precis lika paff som dej tror jag! Hoppas du har bättre dagar resten av veckan! KRAM

Anonym sa...

Hehe, kan inte låta bli att skratta liiite.. Men helt stört med mössan. Jag hade nog slitit den ur handen på honoom. Seriöst, vem vill ha en annans mössa? Men håller med din pappa, att lite motgångar är bra trots allt :)

Anonym sa...

Finders keepers? SERIÖST!?? Fan vad stört!!!! jag hade gett han en pungspark - du kan ju karate för tusan!

Susanna sa...

Åh, stackars dig!!

stina sa...

men oj vilken dag emma!! har inte hunnit vara inne så mkt på internet dessa dagar och läste detta först nu. Stackars stackars dig(kram)!! Men jag håller med morbror ingemar, det är i motgångar vi utvecklas & ibland måste det hände skitsaker även för den bäste (dig vill säga) :) Hoppas din dag därpå blev betydligt bättre. Jävla gubbe var förresten min första tanke om han som STAL din mössa, vilket jävla sätt!!!

KRAM på dig fina kusin

stina sa...

men oj vilken dag emma!! har inte hunnit vara inne så mkt på internet dessa dagar och läste detta först nu. Stackars stackars dig(kram)!! Men jag håller med morbror ingemar, det är i motgångar vi utvecklas & ibland måste det hände skitsaker även för den bäste (dig vill säga) :) Hoppas din dag därpå blev betydligt bättre. Jävla gubbe var förresten min första tanke om han som STAL din mössa, vilket jävla sätt!!!

KRAM på dig fina kusin

Anonym sa...

vilken gubbstruttt...förstår att du blev paff!!!

Marianne sa...

Lite sent och som tur är har det gått över och att allt händer på en dag så att alla andra dagar blir bra, men bättre sent än aldrig: STACKARS DIG! Den andra önskekommentaren får din pappa skriva : D

Emmama sa...

TACK SÅ GALET MYCKET för alla snälla kommentarer, det värmde och värmer ännu! KRAM till alla!

PS. Det var inte HIF-mössan. DS.