söndag, september 14, 2008

Film och popcorn!

Igår kväll fick jag ÄNTLIGEN möjligheten att se Brokeback Mountain som jag velat se så länge! Och den levde upp till alla mina förväntningar, och kanske mer därtill. Helt fantastiskt foto och en rörande kärlekshistoria. Den och en stor skål popcorn var precis det sällskap jag önskade igår. Har ni andra sett den? Vad tyckte ni?

Mår väl hyffsat idag men tror inte jag kan jobba imorgon, ska ringa jobbet och säga att jag behöver minst till tisdag på mig att bli frisk, det här blev betydligt segare än jag trodde.. Hade hoppats att penicillinen skulle ta alla symptom tills nu men som alla vet så är lunginflammation ingen vanlig förkylning..

Glad söndag till er alla! Hoppas ni har roliga planer för dagen!

8 kommentarer:

Marianne sa...

Ärligt talat tycker jag att du ska ligga där du ligger resten av veckan! Inklusive nästa helg! Det där är inte någon sjukdom att leka med och när du börjar piggna till ska du öka på sakta. Du ska inte bara bli någorlunda pigg igen, dina lungor ska läka också! Så du ska vara NORMAL igen när du går tillbaks till jobbet.

En annan aspekt på det är, att eftersom du jobbar med socialt arbete antar jag att du jobbar med människor som inte alltid kommer från de sundaste miljöer man kan tänka sig. Det är en smittorisk i sig och så länge du har nedsatt styrka ska du INTE gå tillbaks!

Kram på dig!

egoistiska egon sa...

jag har sett den, den är fantastisk!

Anonym sa...

Jag håller m Marianne..Nej jag har inte sett filmen.
Idag ska jag spela lite bilbingo.
Var på Älmhultsdagarna...var mycket folk o trevligt, träffade Tommy o Monica där o berättade det där om bilen...hihi
A-L

Anonym sa...

jag har inte heller hunnit se den ännu men det ska jag göra snart. nån kväll då danne jobbar så jag får ha en riktig myskväll på egen hand! :)

Anonym sa...

En 5+ film!!!

Hoppsan, hoppsan.....tycker nog oxå
du ska stanna hemma nästa vecka lilla vännen.

Kram. Annelie

Petchie75 sa...

Jaaa, filmen är jättebra - har sett den två ggr och ser gärna om den igen (vi har den på dvd). Och ja, håller med de andra, du borde vara hemma så länge som möjligt och bli riktigt frisk. Hur är det ekonomiskt sett att vara sjuk i Skottland - är det karensdagar, inkomstbortfall??
Krya på dig!

Emmama sa...

Marianne: Jag tackar verkligen fortsatt för omtanken! Jag ligger lågt med besked om när jag börjar jobba igen, behöver några dagar till och det har verkligen segare än jag trodde det skulle bli..

Egon: Ja, verkligen! Jag är lyrisk!

A-L: Jasså, haha! De byter bil för ofta! ;)

Träningslyckan: Det låter verkligen som en plan, tror du kommer gilla filmen!

Annelie: Absolut 5 +!

Petra H: Du fick ett helt inlägg till din ära med svar på dina frågor om ersättning! :)

Lullun sa...

Ojojoj. Ja nu slår jag världsrekord i att läsa bloggar sällan. Mycket på jobbet just nu och därmed också här hemma på kvällarna...

Filmen, jo visst har jag sett den. Riktigt bra!