onsdag, september 10, 2008

Jag är sjuuuk.

Har varit borta från datorn flera dagar för jag har aldrig i mitt liv varit så här sjuk. Aldrig haft så ont (jo, möjligen 23:e februari 2006 på Malmö BB). Inte ens mamma och pappa vet, har inte orkat lyfta ett finger och ringa och pipa och klaga. Ringde min vårdcentral i morse och fick tid och Mwaniki ledde mig dit (grät nästan hela den korta promenaden och kunde knappt andas emot slutet) och jag fick diagnosen "chest infection".

"Åh vad skönt, jag trodde det var lunginflammation", sa jag.

"Well, det är ju bara två olika namn på samma sak" sa doktorn.

Nu ska jag vila igen. 2 veckors penicillin, katjing!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet vad du pratar om...jag var dösjuk när jag hade lunginfl.
KRYA PÅ DIG!
KRAM A-L

Anonym sa...

STACKARS DIG..krya på dig!!!!!

Petchie75 sa...

Åh nej, krya på dig - hoppas att det onda släpper snart! Ta väl hand om dig, det är inte att leka med...

Anonym sa...

Kram och krya på. Droga så mycket värktabletter du kan hitta och ät allt onyttigt som du kan komma på. Kramkram!

Hd

Anonym sa...

Himmel Emma, stackars dig

Annika sa...

Verkligen. KRYA PÅ DIG Å DET SNARASTE. Min man Peter hade lunginflammation för ett par år sen...JÖSSES vad medtagen han var. Vila på nu---

KRAM!!!

KARLAVAGNEN sa...

Krya på dig och se till att komma tillbaka sakta men säkert. Dvs hurta inte igång direkt efteråt! Var rädd om dig!

Emmama sa...

Tack snälla ni alla! Känner faktiskt redan (efter två rabiata penicillintabletter) att det lättar litegrann så till helgen ska jag väl vara hyffsat ok igen.. KRAM!

Anonym sa...

Hur har du lyckats dra på dig det? Krya på dig nu!

Anonym sa...

Jag som satt och tyckte synd om mej då jag blivit så förkyld i natt! KRYA PÅ DEJ!

Anonym sa...

Åh, din stackare! Ta det nu riktigt lugnt, och tro inte att du kommer att vara bra till helgen. Minst en veckas vila. Basta!

Millan sa...

Usch vad trist! Hoppas att du snart mar battre. Penicillin brukar ju borja verka ratt sa snart i alla fall.

Emmama sa...

Fortsatt tack för snälla hälsningar!

Sussie: Ingen aning faktiskt.. Har kännt mig seg ett tag och det är rätt kallt i husen här så kanske har det med saken att göra.

Anki: Hoppas du också piggnar till snart! ÄLSKADE ditt blogginlägg idag, svar kommer! :)

Matilda: Lovar att vila, jag orkar inget annat. :)

Millan: Penicillinet tar verkligen redan så jag hoppas på god bättring snart! :)

Marianne sa...

Men kära du! Stackare! Bra att du har fått behandling, men jag säger som Matilda - tro inte att du ska vara på alerten till helgen, du måste vila mycket mer än så. Sov och glo på film och drick te och juice och ät massor av glass och bara ligg på soffan! Mwaniki får ta hand om tandborstning, nattning, matlagning, tvätt - allt. Du ska inte röra en fena!

Krya nu på dig och se till att bli frisk i rappet - efter att ha vilat ordentligt!

Emmama sa...

Marianne: Ni är ju så söta! Tack! Jag har faaaaktiskt bara sagt att jag hoppas vara hyffsat ok till helgen, inte att jag tror jag är frisk då för det tror jag inte.. :) Det här kommer ta tid, det märks verkligen. Har nu gått från att vara liggande till att kunna sitta upp ganska långa perioder vilket känns skönt. Mwaniki är fantastisk, springer och passar upp mig och tar såklart helt hand om Gustav! Nu står han och har just påbörjat middagen så jag har hundraprocentig hjälp med allt. :)